Električky naopak: Podľa Dopravného podniku to nie je kuriozita :)
V Košiciach sme zvyknutí už takmer na všetko a s obľubou hovoríme, že svet je hore nohami. Netýka sa to však električiek. Podľa dopravného podniku v Košiciach je všetko, ako má byť.
Dopravný podnik musí počas výluk pre rekonštrukciu električkových tratí zabezpečovať náhradnú dopravu, kedy električkové linky nahrádzajú autobusy. Sú však aj električkové trasy, kde električky jazdia, len nemajú k dispozícii obratisko. Ktoré trasy to sú?
To je prípad vozidiel jazdiacich po zastávku Idanská. „Práve vtedy sa druhý vozeň súpravy zapája opačne. Nejde preto o žiadnu chybu ani kuriozitu. Dopravný podnik sa tak rozhodol pre zvýšenú potrebu obojsmerných vozidiel počas výluky na linkách 3, 4, 6 a R4,“ informovala Michaela Karaffová, z Dopravného podniku mesta Košice. Prevádzku takto spojených vozidiel má schválenú aj Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
„Električkové súpravy na linke 6 sú opačné spojené pre potrebu ich otáčania na dočasnej koľajovej spojke "Kalifornien“ na zastávke Idanská. V smere jazdy sa používa vždy len prvý vozeň. Druhý má dvere z opačnej strany, pričom sú jeho dvere deaktivované. Vodič po príchode na Idanskú presadne do zadného vozňa, prejde cez koľajovú spojku a rovnakým spôsobom premáva ďalej," vysvetlila Karaffová.
Ako ďalej uviedla, takto spájané vozidlá budú nasadzované najmä na linky 4 a 6, kde to umožňujú prepravné potreby a počty cestujúcich. Vozidlá v takýchto súpravách jazdia bežne počas výluk aj v iných slovenských mestách a dokonca aj v susednom Česku. Nastálo jazdia napríklad na rýchlodráhe medzi Libercom a Jabloncom u dopravcu Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou.
Čítajte tiež:
Dôležitý oznam pre cestujúcich: Električkové trate postupne uzatvárajú, nastanú ďalšie zmeny v MHD
Foto: ilustračné