Košice sa uchádzajú o ďalší titul: Budeme kreatívne mesto nových médií?

Mesto Košice sa zapojí do otvorenej výzvy Siete kreatívnych miest UNESCO Creative Cities Network a bude sa tak uchádzať o možnosť vstúpiť do tohto klubu.

Ilustračný obrázok k článku Košice sa uchádzajú o ďalší titul: Budeme kreatívne mesto nových médií?
Zdroj: TASR

V košickej Kunsthalle aktéri pôsobiaci v oblasti verejného života, v sektoroch kultúry, kreatívneho priemyslu, IT priemyslu a odborného vzdelávania podpísali memorandum o spolupráci.

„Ide o špeciálny projekt a mesto má šancu získať titul UNESCO Kreatívne mesto nových médií. Ide o projekt, ktorý spája umenie s novými technológiami, kreativitou, digitálnymi technológiami alebo sektorom informačných technológií. Ide o ponúknutie umenia občanom možno tak, ako ho doteraz vždy nechápali a je to také spojenie umenia ako ho chápeme, s tým, čo prináša život a nová doba,“ vysvetlil primátor Košíc Richard Raši.

Podľa jeho slov je uchádzanie sa o členstvo v sieti UNESCO Creative Cities Network predovšetkým príležitosťou pre mesto Košice pokračovať v rozvoji, ktorý naštartoval titul Európske hlavné mesto kultúry 2013 a znamená to veľký potenciál na rozvoj.

„Je to o úplne novom imidži mesta, o získaní napríklad nových turistov s úplne iným intelektuálnym zameraním, ale je to aj o rozvoji ekonomiky mesta, pretože tým výsledkom by malo byť to, aby sa umelci v nových technológiách a umení, v našom meste sústredili a vedeli ho prezentovať,“ povedal Raši.

Prípravou prihlášky mesta Košice do UNESCO Creative Cities Network bola poverená nezisková organizácia Creative Industry Košice, ktorá pracuje na stratégii kandidatúry zapájajúc aj ďalších hráčov v meste a regióne.

„Ten prínos ja vnímam na dvoch úrovniach. Jedna úroveň je, že členstvo v sieti UNESCO mobilizuje hráčov na lokálnej, regionálnej úrovni, aby začali spolupracovať, napríklad súkromné firmy s umelcami, kultúrnymi centrami alebo so vzdelávacími organizáciami. Ďalšia úroveň je medzinárodná, kde mesto, automaticky keď sa dostane, má možnosť spolupracovať so všetkými členmi. UNESCO robí pravidelné stretnutia, ktoré neskôr dopadajú do individuálnych spoluprác,“ povedal riaditeľ Creative Industry Košice Michal Hladký.

UNESCO Creative Cities Network bola založená v roku 2004 s cieľom združovať mestá, ktoré identifikovali kreativitu ako významný faktor pre trvalo udržateľný rozvoj. Aktuálne má 116 členov z celého sveta. Každé kreatívne mesto sa orientuje na jedno zo siedmich odvetví: hudbu, literatúru, film, ľudové umenie a remeslá, dizajn, mediálne umenie a gastronómiu. Košice majú ambíciu byť kreatívnym mestom mediálneho umenia.

Členstvo v UNESCO Creative Cities Network nie je časovo obmedzené. Výzva na podávanie prihlášok je otvorená do 16. júna. UNESCO oznámi úspešných kandidátov 31. októbra.

Foto: Ilustračné

Zdroj: TASR

Odporúčame