Košická trolejbusová doprava je do roku 2020 utlmená: Prečo do nej mesto ročne investuje tisíce eur?
Trolejbusová doprava v Košiciach je už dlhšiu dobu v útme. Má košický magistrát v úmysle ju ešte riadne obnoviť?
Košická trolejbusová doprava je do roku 2020 utlmená. V súvislosti s jej prevádzkou postupuje mesto v súlade s odporúčaním nezávislým spracovateľom vypracovanej Koncepcie rozvoja dopravy v meste Košice. Vyplýva to z odpovede na interpeláciu mestského poslanca Miloša Ihnáta.
,,Z toho dôvodu DPMK udržiava trolejové vedenie v prevádzkyschopnom stave, jeho likvidácia by bola možná iba v prípade, že by sa mesto rozhodlo v prevádzke trolejbusov nepokračovať. Trolejové vedenie musí byť trvale pod napätím. Ak by sa vyplo, nasalo by do napájacích káblov vlhkosť a to by spôsobilo zhoršenie ich elektrických vlastností," uvádza sa v odpovedi. Podľa vedenia mesta však ide o minimálnu spotrebu energie. Tá je potrebná len na chod usmerňovacích transformátorov, resp. ovládacích a signalizačných obvodov meniarní.
Trolejbusová trakcia bola pre práce súvisiace s modernizáciou električkových tratí od mesiaca február 2015 úplne nahradená autobusmi. Podľa zverejnených informácii na stránke mesta boli finančné prostriedky vynaložené na trolejbusovú trakciu súvisiace s pripojením odberných miest v roku 2016 vo výške 23 418 eur bez DPH.
Vedenie mesta však zdôrazňuje, že trolejbusovú dopravu v Košiciach spustil DPMK pred 24 rokmi a za celý čas prevádzky neboli vykonané žiadne väčšie opravy alebo rekonštrukcie.
,,Okrem nákupu nových vozidiel je preto nevyhnutné investovať predovšetkým do modernizácie infraštruktúry – meniarní, trakčných stožiarov, napájacieho a spätného vedenia. Tieto náklady sa reálne môžu pohybovať v desiatkach miliónov Eur. Pred uplynutím termínu bude rozhodnutie prehodnotené," uvádza sa na záver v odpovedi.
Foto: Ilustračné