Michal Lendel Správy

Mobily využijeme aj na doteraz netradičné účely: Košice prichádzajú s aplikáciou City Monitor

Mesto prichádza s novinkou! S využitím nových technológii budú môcť Košičania upozorňovať kompetentných na problémy vo svojom okolí. So svojho mobilu môžete po stiahnutí aplikácie poukázať na havarijné stavy, či poruchy a potom sledovať aj ich nápravu.

Ilustračný obrázok k článku Mobily využijeme aj na doteraz netradičné účely: Košice prichádzajú s aplikáciou City Monitor
Zdroj: TASR

Pár mesiacov po tom, ako boli Košice vyhodnotené spoločnosťou Transparency International za jedno z najtranspar­tenjších miest na Slovensku, prichádza vedenie mesta s ďalším krokom smerom k otvorenej a efektívnej komunikácii s Košičanmi tentoraz s využitím moderných technológií. Vďaka mobilnej aplikácii City Monitor sa Košičania budú môcť aktívne spolupodieľať na zlepšení života v našom meste.

Nová aplikácia má odstrániť zdĺhavú administratívu

Ako prezradila hovorkyňa mesta Martina Urik Viktorínová, nová aplikácia, ktorú si môže občan stiahnuť do svojho mobilného telefónu, umožní upozorniť kompetentných zamestnancov magistrátu na havarijné stavy, poruchy, či iné udalosti, vyžadujúce si nápravu. „Hlásenie občana, s podrobnou kategorizáciou problému, sa po zosynchronizovaní údajov dostane priamo k príslušným odborným oddeleniam a referátom, čím sa predíde zbytočným a často zdĺhavým administratívnym úkonom,“ uviedla hovorkyňa.

Systém má poskytovať presnú lokalizáciu nahlásenej poruchy, čo zabezpečí flexibilné reagovanie na vzniknutú situáciu. Aplikácia sa inštaluje z jednotlivých obchodov pre Android je to Google Play a pre iPhone je to App Store. V nich je potrebné vyhľadať aplikáciu City Monitor a nechať si ju nainštalovať na mobilné zariadenie. „Pri spustení je nutné zadať základné informácie pre nastavenie systému a potom postupovať podľa pokynov na obrazovke, “ pripojila Viktorínová.

Ako to bude fungovať?

Aplikácia City Monitor sa skladá z dvoch častí, mobilnej a webovej. Mobilná časť poskytuje občanovi možnosť nahlásenia poruchy a nežiaducich stavov priamo z mobilného telefónu, pričom môže priložiť aj fotodokumentáciu, komentár a zároveň sledovať stav zmien v procese riešenia.

Na druhej strane vďaka webovej časti bude samospráve transparentne komunikovať a spravovať prichádzajúce hlásenia, viesť evidenciu, kontrolovať postup prác pri likvidácii poruchových stavov i spätnú väzbu od občanov.

„Máme záujem o dynamický rozvoj, zvyšujúci transparentnosť a kvalitu života, preto vítam všetky efektívne postupy, ktoré umožnia občanom spolupodieľať sa na chode nášho mesta a zároveň vylepšia našu vzájomnú komunikáciu. Práve moderné technológie sú dobrým prostriedkom pri napĺňaní toho cieľa,“ zhodnotil zavedenie novej mobilnej aplikácie primátor Richard Raši.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM