Lenka Fedorová Samospráva

Ich práca nezostala bez povšimnutia: TÍTO učitelia z Košíc sa dočkali ocenenia z kraja

Učitelia z celého nášho kraja sa zišli na tradičnom oceňovaní pri príležitosti Dňa učiteľov. Pozrite sa, ktorí košickí pedagógovia sa dočkali peknej pocty.

Ilustračný obrázok k článku Ich práca nezostala bez povšimnutia: TÍTO učitelia z Košíc sa dočkali ocenenia z kraja
Zdroj: TASR

Päť riaditeľov a 29 pedagogických zamestnancov stredných škôl a školských zariadení v zriaďovateľskej pôsobnosti Košického samosprávneho kraja (KSK) si prevzalo 31. marca 2016 ocenenia z rúk predsedu KSK Zdenka Trebuľu. Na oslavách Dňa učiteľov sa stretli v Rožňave.

Pocty sa dostalo aj košickým riaditeľkám

Za zodpovednú pedagogickú, ale aj manažérsku a organizačnú prácu si ďakovné listy dostalo spolu 29 pedagógov. Morálne ocenenie dopĺňa aj finančná odmena. K oceneniu patrí aj bronzová medaila KSK, ktorú podľa návrhu Klimenta Mituru z Rožňavy vyrobila Štátna mincovňa v Kremnici.In­formovala o tom hovorkyňa predsedu KSK Zuzana Bobriková.

Plaketu predsedu KSK dostali riaditeľky dvoch košických škôl – Helena Turisová zo Strednej zdravotníckej školy (SZŠ) na Kukučínovej ulici a Blažena Číkošová zo Strednej odbornej školy (SOŠ) poľnohospodárstva a služieb na vidieku. Ďakovné listy a medaily KSK patria riaditeľovi Petrovi Országhovi z Obchodnej akadémie (OA) na Watsonovej ulici v Košiciach.

Okrem nich sa oceneniu potešili aj Michal Gič z SOŠ obchodu a služieb v Sobranciach a Vasiľ Kolesár z SOŠ na Markušovskej ceste v Spišskej Novej Vsi.

Žiaci si uvedomili svoju pozíciu na štartovacej životnej čiare

„Napriek tomu, že existujú problémy a legislatívne prekážky, ktoré systém deformujú a znefunkčňujú, v mnohých veciach sme na špici,“ povedal v príhovore predseda košického VÚC. „Pred pár rokmi sme mali odvahu a predbehli sme kreovanie centier odborného vzdelávania a prípravy. Ich vznik ešte nebol legislatívne jasný, ale naša skúsenosť ukázala, že môžu fungovať. Dnes sa opäť púšťame do niečoho, čo potrebujeme. Chceme rozdeliť pôsobenie výchovných poradcov na dve časti – kariérne poradenstvo a školskú psychológiu.“

Za prioritu Trebuľa označil, aby si žiaci uvedomili svoju pozíciu na štartovacej životnej čiare a nevnímali školu len ako miesto na nezáživné vzdelávanie, ale aj ako možnosť zvoliť si podľa seba čo najlepšiu prípravu na vlastnú budúcnosť. „Spolupráca trojice učiteľ – kariérny poradca – psychológ by mala pomôcť predovšetkým našim žiakom, aby našli chuť a zmysel študovať,“ dodal.

S deťmi musíme hovoriť o reálnom živote

Podľa šéfa KSK existuje aj ďalší dôvod hlbšie sa zaujímať o osobnosti žiakov a ukazovať im skutočné hodnoty. Za varovanie označil pribúdajúce prejavy rasizmu, xenofóbie, ako aj výsledky parlamentných volieb, v ktorých mladí ľudia, prvovoliči, stredoškoláci, dali svoj hlas ľuďom propagujúcim neznášanlivosť.

„Otázky tolerancie, znášanlivosti a demokracie by sa mali stať súčasťou výchovno-vzdelávacieho procesu. Nielen na hodinách občianskej náuky, náuky o spoločnosti, ale aj v rámci ostatných predmetov. Vo virtuálnom svete sa mladí vedia pohybovať možno lepšie ako my. Ale my musíme s našimi deťmi hovoriť o reálnom živote a reálnych ohrozeniach. Som presvedčený, že návšteva Osvienčimu je pre mladého človeka dôležitejšia ako selfie na eiffelovke,“ konštatoval.

Predseda kraja poďakoval učiteľom za ich prácu a zaželal im, aby mali veľa dôvodov byť hrdí na to, že sú učitelia, majstri či vychovávatelia. Zaželal im aj vnímavých žiakov, ktorí v pedagógoch nájdu inšpiráciu pre svoje vlastné životy.

Foto: Ilustračné

Zdroj: TASR

Rýchle správy

Najčítanejšie