Konferencia o kreatívnom priemysle prinesie odporúčania pre Košice

Kreatívny priemysel a jeho podpora tvorí jednu z prioritných línií projektu Európskeho hlavného mesta kultúry Košice 2013

Lukáš Mano

Konferenciu venovanú Kreatívnemu priemyslu s dôrazom na sociálne médiá a online marketing pripravila nezisková organizácia Košice 2013 v spolupráci s ECBN (European creative business network) a spoločnosťou OneClick pre širokú odbornú i laickú verejnosť, pôsobiacu v oblasti kultúry a kreativity ako aj komerčné spoločnosti, samosprávy a inštitúcie podporujúce regionálny rozvoj. Ako dnes pred novinármi uviedol organizátor konferencie Michal Hladký, jedným z jej cieľov je zadefinovať desať odporúčaní pre Košice, ktoré by mali pomôcť stať sa mestom otvoreným pre kreativitu a talenty.

„Kreatívny priemysel a jeho podpora tvorí jednu z prioritných línií projektu Európskeho hlavného mesta kultúry Košice 2013. Pre účastníkov konferencie sme pripravili dvojdňový program zameraný na oblasť regionálnej podpory kreatívneho priemyslu, možnosti fungovania v rámci európskych sietí, ale hlavne praktické workshopy, na ktorých sa môžu stretnúť s expertmi na oblasť digitálnych médií, online marketingu, webu a budovanie značky,“ doplnil Hladký. Dodal, že jej cieľom je ponúknuť nové pohľady na rozvoj kreativity a možnosti spolupráce tak na inštitucionálnej, ako aj biznis úrovni v rámci Európy.

Podľa riaditeľa neziskovej organizácie Košice EHMK 2013 Jána Sudzinu je oblasť kreatívneho priemyslu jednou z kľúčových línií celého projektu. „Teší ma, že sa nám podarilo zabezpečiť skvelých odborníkov na našej konferencii, ale ešte viac ma teší, že konferencia je naplnená a že sme mali dokonca viac požiadaviek, ako sme dokázali zabezpečiť. Toto svedčí o tom, že kreatívny priemysel je téma, ktorá je pre kreatívnu verejnosť zaujímavá,“ povedal Sudzina. Doplnil, že snahou celého jeho tímu je, aby sa Košice stali kreatívnym mestom a boli akýmsi modelovým prípadom pre celú východnú Európu.

Na konferencii vystúpi aj Oliver Scheytt, ktorý bol generálnym manažérom projektu EHMK 2010 v nemeckom Essene. „Treba sa zamerať najmä na vzdelávanie ľudí v tejto oblasti, ale aj na vytváranie kreatívnych štvrtí, kde by mohli svoje vízie a nápady realizovať. príkladom môžu byť aj košické Kasárne/Kulturpark, či body SPOT's na sídliskách,“ zdôraznil Scheytt.

Podľa Jara Slávika, ktorý na konferencii vystúpi s prezentáciou o nutnosti prepojenia kreatívneho priemyslu a médií, ja zábavný a kreatívny priemysel v permanentnej kríze. „Ekonomická kríza ho ovplyvniť nemôže, pretože my nie sme naviazaní na štátny, ani žiadny iný rozpočet. Naopak, ekonomická kríza môže byť za istých podmienok štartérom rozvoja kreatívneho priemyslu,“ vyhlásil Slávik a dodal, že kreatívny priemysel to nie sú umelci, hudobníci, tanečníci, ale je to všetko, čo nejakým spôsobom posúva spoločnosť dopredu. „Vývoj nových technológií v počítačovej technike môže byť toho jasným príkladom,“ dodal.

Jedným z cieľov konferencie je aj iniciovanie diskusie o Kreatívnom klastri, predstavenie ECBN a vytvorenie možnosti jej rozšírenia do východnej Európy.

Zdroj: TASR

Tento článok nie je možné komentovať.