Peter Simon Správy

Najrýchlejším bol na Dobšinskom kopci Simone Faggioli: Nový rekord trate! FOTO

Už prvý deň konania pretekov v Dobšinej priniesol zásadnú zmenu. Ňou bola úprava dĺžky trate z doterajších 6810 metrov na 6590 metrov, ku ktorej došlo po trinástich rokoch. Talian Simone Faggioli stanovil nový rekord. Napokon preteky aj celkovo vyhral.

Ilustračný obrázok k článku Najrýchlejším bol na Dobšinskom kopci Simone Faggioli: Nový rekord trate! FOTO
10
Galéria
Zdroj: dobsinskykopec.com

Prvá súťažná jazda pretekov do vrchu Dobšinský kopec 2019 v nedeľu ráno odštartovala za prítomnosti ministra dopravy a výstavby, Arpáda Érseka.

Ako informoval v správe tlačový tajomník podujatia Ľuboš Kašický, dve úplne rozličné súťažné jazdy mohli diváci vidieť na Dobšinskom kopci, kde sa jazdili Majstrovstvá Európy pretekov automobilov do vrchu. Dopoludnia panoval krásny suchý letný deň a popoludní si užili letnú búrku, ktorá pomiešala kartami v poradí XXXVI. ročníka Dobšinského kopca 2019.

Vskutku nečakane dramatické finále priniesla druhá súťažná jazda. V čase, keď sa mala začať popoludňajšia časť súboja o nový traťový rekord, tak sa cez vrchnú hranu kopca prevalil búrkový mrak a poriadne trať polial. Pritom dolu v Dobšinej nepršalo. „To je to najhoršie, čo môžeme stať,“ definoval situáciu Marek Rybníček. „Ak máš jednu časť trate suchú a druhú mokrú, tak je problém nielen s nastavením, ale hlavne s voľbou pneumatík. Ak obuješ mokré a prvá časť trate, ako teraz tu, je suchá, tak ich spáliš skôr ako prídeš na mokrú vrchnú časť. Ak obuješ suché, tak riskuješ zasa hore, že sa poriadne šmykneš a havaruješ, alebo stratíš príliš veľa času,“ doplnil.

Situácia bolo zložitá a zodpovednosť riaditeľovi pretekov, Marcelovi Kollárikovi, nikto nezávidel. Kedy je ten správny čas štartovať druhú jazdu? Bude pršať viac, alebo dážď ustane? Sledovali sa meteo predpovede a pomáhali informácie z letiska v Poprade. Čakalo sa takmer dve hodiny, no napokon prišlo správne rozhodnutie. „Toto je skúsený manažment pretekov a verím v ich rozhodnutie,“ prikyvoval súhlasne Jano Miloň.

Podľa slov tlačového tajomníka DK2019, podmienky vo vrchnej časti sa za tú dobu umúdrili a pred pätnástou hodinou pretekári konečne vyštartovali do druhej súťažnej jazdy. Tá prebiehala bez väčších zdržaní, ak nepočítame kratučké zastavenia po drobných zaváhaniach na trati. No s blížiacim sa finále najsilnejších jazdcov v štartovom poli sa obloha začala znova mračiť. Sem tam už pohrozila aj nejaká padnutá kvapka na štarte a všetci sa začali po sebe pozerať, či sa to stihne. Lenže práve v tejto situácii Talian Marco Capucci zostal stáť na trati so svojou Osellou a jazda bola prerušená.

„Nervózny Simone Faggioli vysadol na motorku a prišiel sa sám na štart presvedčiť, čo sa deje a či má šancu ešte vyštartovať za sucha do druhej jazdy. Napätie rástlo, no Capucciho rýchlo dostali z trate a zakrátko sa mohlo pokračovať. Zatiaľ však silnel vietor a kvapiek pribúdalo už na celom úseku trate,“ spresnil tlačový tajomník pretekov Ľuboš Kašický.

A že to na trati je stále horšie svedčil aj čas Švajčiara Boudubana, ktorý bol o trinásť sekúnd pomalší, ako na suchej trati dopoludnia. Simoneho nervozitu bolo cítiť aj z jeho „túrovania“ na štarte. Talian odštartoval a za ním sa rýchlo ponáhľali na štart aj poslední pretekári, aby to stihli ešte pred búrkou, ktorá sa nezadržateľné hnala na Dobšinú. Čas Faggioliho v cieli 2:18,447 min.! O osem sekúnd pomalší ako dopoludnia a všetkým už bolo jasné, že Simoneho rekord z prvej súťažnej jazdy zostane minimálne do konania ďalších pretekov.

Potvrdil to aj Christan Merli, ktorý vyrážal so štartovým číslom jedna ako posledný a prakticky už na mokrej trati so suchými gumami zaostal približne o dvanásť sekúnd, za svojim dopoludňajším časom. Bolo rozhodnuté. Víťazom XXXVI. ročníka Dobšinského kopca 2019 sa stal „Dobšinátor“ Simone Faggioli na vozidle Norma M20 FC. Jeho dnes stanovený rekord trate má hodnotu 2:10,515 min. (187 km/h).

Zaujímavé bolo, že na náročnej trati popoludňajšej druhej jazdy takmer všetci jazdili časy pomalšie ako dopoludnia. Azda jedinou výnimkou bol Tomáš Kukučka, ktorý svoje Mitsubishi Lancer dokázal zlepšiť o viac ako dve sekundy. Najrýchlejším pretekárom v MSR PAV bol však Věro Cvrček z L Racing Teamu na Škode Fabia S2000, ktorý v súčte oboch jázd zdolal Igora Drotára (Škoda Fabia R5) o sedem sekúnd. V boji o tretie miesto bol nakoniec úspešnejší Michal Novický (Ligier JS49 Honda) o pol sekundy pred Janom Miloňom (McLaren 650s GT3).

Český „majstrák“ MČR PAV vyhral Petr Vondrák s Osellou PA21S Evo o 2,5 sekundy pred Dušanom Nevěřilom na Norme M20 FC, ktorý druhou jazdou prišiel o víťazstvo. Tuhý súboj o tretie miesto prebehol aj v MČR medzi Petrom Trnkom (Ligier JS53) a Marekom Rybníčkom (McLaren F1 Evo). Marek zaostal iba niečo málo cez sekundu. Kompletné výsledky všetkých kategórií si môžete pozrieť na oficiálnej stránke Dobšinského kopca.

Informoval Ľuboš Kašický, Tlačový tajomník DK 2019.

Foto: ilustračné

Zdroj: leto.dobsinsky­kopec.com

Obrazom: Dobšinský kopec 2019
10
Galéria
Zdroj: dobsinskykopec.com
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM