Erik Bojničan Správy

V košickej nemocnici štartujú pilotne nový systém objednávania: Minister si od neho sľubuje menej čakania a komfort

Vedenie košickej Detskej fakultnej nemocnice podľa ich slov sľubuje skrátenie času čakania malých pacientov pre ich ambulanciami. Zaistiť to má na nový rezervačný systém. Čítajte ako bude rezervácia prebiehať.

Ilustračný obrázok k článku V košickej nemocnici štartujú pilotne nový systém objednávania: Minister si od neho sľubuje menej čakania a komfort
Zdroj: TASR

Malí pacienti už nebudú musieť dlho vyčkávať pred ambulanciami Detskej fakultnej nemocnice (DFN) Košice. Sľubuje to vedenie nemocnice, ktoré prechádza na moderný rezervačný systém. DFN začne v najbližších týždňoch testovať tzv. „letiskový systém“. O novom spôsobe objednávania informoval dnes v Košiciach aj minister zdravotníctva Viliam Čislák, ktorý pre nemocnicu vyčlenil 900.000 eur.

„Detský pacient je naozaj veľmi špecifický a dlhé čakania zvyšujú stres nielen nášho malého pacienta, ale aj rodiča. Preto som rada, že túto situáciu budeme vedieť ovplyvniť novým objednávacím systémom,“ vysvetlila riaditeľka košickej DFN Ingrid Urbančíková s tým, že systém plánujú zaviesť do konca roka.

Financie od ministerstva

Financie poskytlo ministerstvo zdravotníctva z kapitálových zdrojov. Minister zdôraznil, že na prvom mieste je vždy pacient. „V čakárni býva často nervozita, som rád, že takýto spôsob objednávania prispeje ku komfortu,“ povedal. Rýchlejšie objednávanie plánuje zaviesť aj v ďalších nemocniciach v rámci celého Slovenska, prvé budú detské.

Systém prišiel do Košíc predstaviť riaditeľ Detskej fakultnej nemocnice s poliklinikou Ladislav Kužela. Jeho nemocnica už testuje systém štyri mesiace. Za toto obdobie sa výrazne skrátil čas čakania pacientov, a to na priemerných 23 minút, ak si vyšetrenie rezervujú cez internet. „Nikto vás nemá ako predbehnúť, pretože systém vás zaradí,“ zdôraznil Kužela. Pripustil, že v súkromných ambulanciách systém objednávania cez internet už funguje, ale podľa neho v takomto rozmere to nemá ani jedna. Zároveň dodal, že mysleli aj na akútnych pacientov, ktorí vďaka systému nebudú musieť takisto vyčkávať. Ak sa pacient neobjedná cez internet a objedná sa až po vstupe do nemocnice, čas čakania predstavuje priemerne 80 minút.

Doteraz sa v košickej DFN postupovalo pri objednávaní štandardne, poradie pacientov sa určovalo podľa ich príchodu do čakárne alebo podľa telefonického objednania. Tento model so sebou prinášal niekoľkohodinové čakania.

Nový systém rezervácie

Pacient v rámci nového systému dostane pri registrácii kartičku s číslom, ktorú si odloží a použije aj pri ďalších návštevách lekára vo všetkých ambulanciách DFN. Poradie na vyšetrenie určí systém automaticky, podľa príchodu pacienta na registráciu. Predpokladaný čas vybavenia si bude môcť pacient sledovať na monitoroch pred ambulanciami. Pacient sa môže objednať pri vstupe do ambulantnej časti, druhou možnosťou bude objednávanie cez internet. Lekári a sestričky uvidia v počítači, koho majú v čakárni. Pre pacientov je tiež dôležité, že aj po zarezervovaní si termínu na webe nemocnice je potrebné, aby sa prihlásili v deň vyšetrenia na registrácii pacientov.

Foto: Ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM