Veterinárna nemocnica mala na začiatku koronakrízy dvojnásobok pacientov
Všetky kliniky sú plne funkčné, zabezpečená je nepretržitá pohotovostná služba.
Univerzitná veterinárna nemocnica v Košiciach funguje po zavedení opatrení súvisiacich so šírením koronavírusu od marca tohto roka v nepretržitom, no obmedzenom režime.
Všetky kliniky sú plne funkčné, zabezpečená je nepretržitá pohotovostná služba. Majitelia zvierat, ktoré sú v akútnom ohrození zdravia a života, dostávajú adekvátnu pomoc. Musia však rešpektovať všetky nariadenia nemocnice.
Objednávky cez telefón
Stále platí, že do ambulancií na klinike malých zvierat môže vstúpiť len jeden klient so zvieraťom, nevyhnutné sú prísne hygienické pravidlá. Tí, ktorí potrebujú pomoc, sa musia najprv objednať telefonicky.
„Obrovský nápor sme mali hneď od polovice marca, keď mnoho súkromných veterinárnych ambulancií a kliník v košickom, ale aj v iných krajoch, výrazne redukovalo otváracie hodiny pre klientov, prípadne úplne zatvorilo svoje pracoviská, hoci nariadenie Úradu verejného zdravotníctva SR veterinárne zdravotníctvo neobmedzilo. My sme nemocnicu nezatvorili a majitelia zvierat preto hľadali pomoc u nás,“ hovorí prorektorka pre klinickú činnosť a styk s praxou Univerzity veterinárskeho lekárstva a farmácie v Košiciach Alexandra Trbolová.
Za normálnych okolností na klinike malých zvierat týždenne ošetrili okolo 30 nových pacientov, v spomínanom období stúpol počet nových pacientov na 60 až 70.
„Na všetkých klinikách sa počas mimoriadneho stavu zvýšil počet pacientov. Nárast bol enormný koncom marca, začiatkom apríla, potom sa situácia stabilizovala, pretože sa opäť otvorila väčšina súkromných veterinárnych ambulancií. Napriek tomu stále eviduje nárast pacientov o 20 – 30 percent,“ konštatuje prorektorka Trbolová.
Najčastejšími pacientmi sú stále psičkári, ktorí prichádzajú s úrazmi, krívaním, akútnymi stavmi zubov či očí, či inými zložitými stavmi, kvôli ktorým sú referovaní na špecializované klinické pracoviská.