Správy

Rada pre reklamu rozhodla: Kampaň Košického kraja je etická a na nikoho neútočí

Na provokatívnu kampaň sa sťažovali konkurenčné turistické organizácie.

Ilustračný obrázok k článku Rada pre reklamu rozhodla: Kampaň Košického kraja je etická a na nikoho neútočí
4
Galéria

Destinačná kampaň Krajskej organizácie cestovného ruchu Košice Región Turizmus (KOCR KRT), ktorá vyvolala kontroverzné reakcie, nie je v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe.

Vlnka kritiky

K takémuto záveru dospela Rada pre reklamu (RPR) po tom, čo sa zaoberala sťažnosťami na tohtoročnú kampaň s názvom „Kraj sveta – * hrdý na to, čo v ňom nenájdeš“. Podľa nálezu Rady pre reklamu krajská organizácia cestovného ruchu nepoškodila dobré meno žiadnych konkrétnych služieb či subjektov a kampaň nebola útočná ani diskreditačná.

Spoty tohtoročnej kampane vtipným alebo provokatívnym spôsobom lákajú turistov na menej známe miesta Košického kraja v porovnaní s tradičnejšími lokalitami Slovenska. Porovnávanie vyvolalo kritiku zo strany niektorých subjektov či organizácií ako napríklad Región Liptov a Región Vysoké Tatry. Pridala sa aj Asociácia organizácií cestovného ruchu (AOCR) s tým, že „v skutočnosti a dlhodobo nik nemôže vyrásť tak, že pošliape druhého“.

Viac správ z východu

Regionálne rozdiely

„Naším zámerom v žiadnom prípade nebolo a ani nikdy nebude niekoho poškodiť,“ uviedol v utorok predseda Košického samosprávneho kraja (KSK) Rastislav Trnka.

„Na druhej strane často až neprimeraná vlna odporu silných hráčov v slovenskom turizme proti našej kampani nechala ešte výraznejšie vyznieť existujúce hlboké regionálne rozdiely v odvetví. Teší ma, že aj Rada pre reklamu zhodnotila, že komunikácia zo strany krajskej organizácie cestovného ruchu nie je hanlivá a nepoškodzuje iných aktérov pôsobiacich v cestovnom ruchu,“ konštatoval.

KSK uvádza, že reklamnou kampaňou reagoval na známu preplnenosť niektorých turistických lokalít z minuloročnej letnej sezóny. Kampaň mala vtipným, nadneseným a najmä invenčným spôsobom prezentovať menej prebádané končiny Košického kraja, čím mala návštevníkom priniesť nový pozitívny druh zážitku z domácej dovolenky.

Chceli zaujať

Košice región turizmus (KRT) ako zadávateľ reklamy v stanovisku pre Radu pre reklamu zdôvodňovala zvolenú komunikáciu snahou upútať pozornosť potenciálnych návštevníkov, ktorí skôr ako preplnené masové turistické lokality vyhľadávajú pokojné miesta s autentickým geniom loci. Odvážny komunikačný tón si KRT zvolil s cieľom zatraktívniť relatívne slabšie turisticky rozvinutý región v porovnaní s uniformne znejúcimi turistickými reklamami a sloganmi, informoval Úrad KSK.

„Úprimne si želám, aby bodkou za tohtoročnou destinačnou kampaňou bola odborná diskusia o tom, ako zlepšiť napríklad systém prerozdelenia štátnej dotácie na podporu cestovného ruchu, alebo ako nastaviť iný systém financovania na pomoc destináciám, ktoré nie sú až tak rozvinuté,“ uviedol Trnka. Súčasné nastavenie podľa neho zvýhodňuje najmä silných hráčov na poli cestovného ruchu.

Kampaň Košice Región Turizmus
4
Galéria

Aktuálne správy zo Slovenska

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM