Tlačové správy

Doručovanie v ten istý deň ako konkurenčná výhoda online obchodníkov

Nákupy online tvoria v súčasnej dobe veľký podiel celkových realizovaných nákupov na spotrebiteľskej úrovni predovšetkým vďaka výhodám, ktoré tento typ nakupovania prináša.

Ilustračný obrázok k článku Doručovanie v ten istý deň ako konkurenčná výhoda online obchodníkov
Zdroj: Freepik.com

Aby si subjekty fungujúce na tomto princípe udržali svoju konkurencieschop­nosť, musia často inovovať svoje prístupy napríklad ponukou veľmi krátkej doručovacej doby.

Za posledných 20 rokov sa nákupy po internete stali bežnou záležitosťou a veľký podiel na tom mali i udalosti spojené s pandémiou, ktoré dali možnosť rýchlemu rozvoju služieb pre online nákupy a dodávku potravín a tovaru bežnej spotreby. Práve v tejto oblasti sa dlhodobo zachovával trend nákupov v kamenných obchodoch, pretože ide o tovar často krátkej spotreby či životnosti, alebo náhlu potrebu jeho zadováženia. Aj keď dopyt po týchto službách aktuálne zaznamenáva mierny pokles, s návratom do bežného fungovania spoločnosti sa celkom nevytratil. Práve výrobky krátkodobej spotreby patrili medzi prvé, u ktorých sa objavila potreba čo najrýchlejšieho doručenia, i v iných oblastiach sa však tento trend stáva normou a subjekty, ktoré sú schopné rýchle spracovanie a doručenie objednávky zabezpečiť, majú vždy veľkú výhodu.

Ako rýchlo je možné doručovať zásielky

Doba doručenia zásielky je obvykle závislá na vzdialenosti miesta doručenia, ale tiež na rýchlosti, akou je podnikateľský subjekt schopný spracovať objednávku, zásielku zabaliť a predať k odvozu. Zatiaľ čo úkony priamo v priestoroch spoločnosti býva často možné výrazne ovplyvniť z procesného hľadiska, úkony spojené s prepravou závisia skôr na tom, aký typ prepravy spoločnosť zvolí. U väčších dodávateľov s pravidelným doručovaním na krátku vzdialenosť sa obyčajne vyplatí využívať vlastný vozový park. Ak je však cieľová skupina zákazníkov variabilná najmä čo sa týka ich umiestnenia, býva obvykle vhodnejšie pre tento účel využívať služby tretích strán.

Ako prebieha doručovanie prostredníctvom tretích strán

Veľkou výhodou využívania služieb doručovania sprostredkovaných treťou stranou je predovšetkým flexibilita. Pretože ide o subjekty, ktoré dedikujú všetok svoj prevádzkový čas doručovaniu a majú k tomu uspôsobený vozový park i kapacitu ľudských zdrojov, môžu spojím zákazníkom ponúknuť služby s pridanou hodnotou, medzi ktoré patrí i rozvoz v ten istý deň alebo do 24 hodín. Táto služba býva síce o niečo nákladnejšia, nemusí sa však obmedzovať iba na doručovanie zásielok v malom okruhu – často je možné obslúžiť i zákazníkov zo vzdialenejších miest. Doručovanie prostredníctvom tretej strany je obvykle riešené zmluvne ako partnerská služba, ktorá vyžaduje dôslednú kooperáciu subjektu a poskytovateľa – ten obvykle vyzdvihne už pripravené zásielky a v čo najkratšom čase ich doručí na miesto určenia. Ak je využívaná služba doručenia do 24 hodín, stačí spravidla sekundárne kontaktovanie poskytovateľa v určitú hodinu, do ktorej je také objednávky možné zadávať. Pri doručovaní v ten istý deň sa využíva systém voľných časových slotov, ktoré má poskytovateľ služby k dispozícii.

Čo všetko musí používateľ služby rýchleho (expresného) doručovania zariadiť

Poskytovateľ služby doručovania v ten istý deň alebo do 24 hodín je obvykle na tento typ fungovania pripravený, aby však mohla byť ponuka správne realizovaná, je nutné na ňu pripraviť i fungovanie prípravy zásielok u predajcu (odosielateľa). Predtým než začne službu aktívne ponúkať, mala by byť príprava zásielok, u ktorých bude možné službu využívať, skrátená na minimum. Ideálne je tak mať predpripravené balenie a využívať pokročilé skladové systémy a značenie produktov, ktoré je možné rýchle dohľadať a priradiť k objednávke. V druhej fáze je na službu nutné pripraviť samotný e-shop, kde bude danú službu možné zvoliť. Vhodnosť konkrétneho typu expresného doručovania by mala byť ideálne obmedzená podľa reálnej možnosti doručenia, teda časovo a často regionálne.

Ako môže expresné doručovanie pomôcť vášmu podnikaniu

Schopnosť doručiť tovar rýchlo a v perfektnom stave je vždy výhodou oproti konkurencii, je však vždy nutné uvažovať realisticky. Služba doručovania v ten istý deň sa využíva predovšetkým u produktov s krátkou životnosťou alebo takých, ktoré sú určené k rýchlej spotrebe. Najčastejšie tak ide o potraviny a pochutiny či kvety, ale napríklad i lieky, a uplatňuje sa predovšetkým lokálne. Jej využitie v iných odvetviach je tiež výhodné, dá sa však aplikovať naozaj len lokálne a vhodná je teda najmä na doručovanie tovaru iného charakteru iba po veľkých mestách. Ak máte i vzdialenejších zákazníkov, výhodnejšia pre vás bude služba doručovania do 24 hodín, ktorú je možné oveľa jednoduchšie zrealizovať a často nemusí byť medzi konkurentami obvyklá.

(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto správy

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM