Historické úzkorozchodné železničky v Miškovci a v Košiciach majú spoločný plán
Cieľom oboch železničiek je najmä zatraktívnenie vozového parku, zavedenie nových služieb, zvýšenie návštevnosti, ale aj investície do infraštruktúry.
Historické úzkorozchodné železničky v maďarskom Miškovci a v Košiciach predstavia v piatok 18. januára spoločný rozvojový plán, ktorý pripravili v rámci medzinárodného projektu RailGate.
„Po roku príprav budeme na medzinárodnej konferencii prezentovať výstupy zo spoločného dokumentu – Master plánu, ktorý nie len mapuje súčasnú situáciu oboch železníc, ale ukazuje najmä možnosti ich ďalšieho rozvoja,“ povedal o dokumente jeho hlavný redaktor a projektový manažér Rudolf Bauer. Podľa Bauera, obe železničky poctivo analyzovali aj svoje slabé stránky a v spolupráci s externými odborníkmi nachádzali možnosti ďalšieho rozvoja.
Predĺženie trate až k „Ovečke“
Dokument pre Košickú detskú historickú železnicu napríklad navrhuje predĺženie trate smerom k mestu do lokality Ovečka, kde by vznikol jej nový atraktívny nástupný bod. Výrazná zmena je odporúčaná v konečnej stanici Alpinka, kde by mohlo vzniknúť Košický skanzen so železničnou a lesníckou tematikou. Spustenie modernej aplikácie s informáciami pre návštevníkov pre smart telefóny, ktorú dokument tiež predkladá, by sa malo uskutočniť už v tomto roku.
Lillafuredská železnička v Miškovci rovnako počíta s komplexnou rekonštrukciou stanice Dorrotya, ale tiež s úplnou rekonštrukciou úseku Dorottya – Garadna. V koncovej stanici Garadna by mal pribudnúť nový rekreačný park. Miškovecká úzkoľajka tiež počíta s úplnou rekonštrukciou svojich historických vagónov a niektorých lokomotív. Prezentácia Master plánu sa uskutoční v piatok, 18. januára 2019 v Kongres Hoteli Roca v Košiciach od 9:00.
Na konferencii budú k predloženému plánu diskutovať zástupcovia mesta, kraja, úzkorozchodných železníc zo Slovenska a Maďarska, poskytovatelia ubytovacích, reštauračných a športových služieb v dotknutých lokalitách a ďalší odborníci na dopravu.