Kontrola na modernizovaných električkových tratiach: Čo zistili radní?

Práce na modernizácii električkových tratí pokračujú aj v zime. Čo zistil ďalší kontrolný deň?

Lenka Fedorová
Ilustračný obrázok k článku Kontrola na modernizovaných električkových tratiach: Čo zistili radní?
Zdroj: TASR

Zástupcovia zhotoviteľa diela – firmy EUROVIA SK – ho ubezpečili, že napriek nepriaznivým klimatickým podmienkam robia všetko, čo sa v danej situácii dá. Zem je pritom miestami zamrznutá do hĺbky 30, niekde až 40 centimetrov. Informoval o tom magistrát mesta.

„Snažíme sa, ako vieme,“ uviedol hlavný stavbyvedúci Kamil Kováč. „Radi by sme urobili aj viac, treba si však uvedomiť, že i v takomto počasí musíme striktne dodržiavať všetky predpísané normy a technologické postupy.“

Podľa jeho slov, ako i ďalších zainteresovaných, momentálne robotníci kopú základy pre trakčné podpery, osadzujú stĺpy do základov, ktoré boli vybetónované ešte v novembri a decembri minulého roka.

Viceprimátora zaujímalo, či a ako postupujú práce aj v iných úsekoch stavby MET. Napríklad na križovatke Moldavská už robia prípravné práce nutné na prekládku káblov vysokého napätia a začali aj práce na výstavbe Meniarne „E“ v areáli depa dopravného podniku.

Pod mostom VSS sondujú podzemné siete z dôvodu výstavby tzv. štartovacích jám na pretlakoch pre kábelovod, ale aj v súvislosti s prekládkou inžinierskych sietí, potrebných k výstavbe nových autobusových zastávok.

„Aktualizovaný harmonogram prác, do ktorého boli zapracované aj pripomienky mesta Košice a ktorý poskytneme širokej košickej verejnosti i médiám, nie je nijako ohrozený,“ zdôraznil viceprimátor. „O všetkých okolnostiach ohľadom stavby MET, vrátane všetkých, i tých najmenších dopravných obmedzeniach, budeme informovať verejnosť pravidelne a včas.“

Foto: Ilustračné

Zdroj: TASR