Košičania, očakávajte návštevu z magistrátu. Doručia vám rozhodnutia na dane a odpad
Mesto Košice ako správca dane začne v závere apríla s doručovaním rozhodnutí na poplatky za komunálny odpad, dane z nehnuteľností a dane za psa.
Rozhodnutia budú do košických domácností až do konca mája doručovať zamestnanci magistrátu a pracovníci Slovenskej pošty. Informuje o tom košický magistrát.
Máte elektronickú schránku?
K rozhodnutiam sa vedia obyvatelia dostať aj jednoduchšie, a to prostredníctvom elektronickej schránky na webe slovensko.sk, ktorú je potrebné si aktivovať na doručovanie písomností.
„Medzi výhody elektronickej schránky patrí hlavne efektívna a rýchlejšia komunikácia so správcom dane mestom Košice. Ľuďom, ktorí majú aktívnu elektronickú formu doručovania písomností, mesto zašle rozhodnutia do elektronickej schránky. Dostanú ich všetky právnické osoby, živnostníci, fyzické osoby, ktoré o to požiadali, ale aj tí, ktorí majú elektronickú schránku aktívnu na doručovanie, keďže Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR ju zriaďuje automaticky pre všetkých plnoletých občanov,“ uviedla vedúca referátu daní a poplatkov košického magistrátu Tatiana Moleková.
Na to, aby ste sa úspešne prihlásili na portál a využívali jeho výhody je potrebné vlastniť občiansky preukaz s elektronickým čipom tzv. eID kartu a mať čítačku kariet. Následne sa do elektronickej schránky prihlásite cez funkciu „Prihlásiť sa na portál“ a postupujete podľa Návodu na aktiváciu schránky na doručovanie.
Ako zaplatiť?
Lehoty na zaplatenie miestnych daní a poplatku za komunálne odpady bude mať každý uvedené vo svojom rozhodnutí. V každom rozhodnutí bude uvedený dátum, do kedy je potrebné uhradiť daň alebo poplatok, resp. ich časť vo forme splátky. Spôsob, ako daň alebo poplatok uhradiť, je hneď niekoľko. Môžete to urobiť z pohodlia domova, na košickom magistráte alebo na pošte.
Pri každom spôsobe úhrady je vždy potrebné mať pri sebe vydané rozhodnutie.
Najjednoduchším spôsobom je zaplatenie prevodným príkazom prostredníctvom internet bankingu alebo naskenovaním QR kódu prostredníctvom mobilného telefónu. V prípade osobnej návštevy magistrátu je možná ich úhrada prostredníctvom QR kódu v kiosku alebo priamo v pokladni.
Využiť môžete aj služby Slovenskej pošty zaplatením prostredníctvom poštovej poukážky, ktorú vypíšete na základe podkladov z rozhodnutia (mesto už poštové poukážky neposiela) alebo bezhotovostnou platbou prostredníctvom balíkoboxov.