Samospráva

Cestovanie bude príjemnejšie: Mesto plánuje rekonštrukciu električkových tratí

Metropola východu plánuje rekonštrukciu úsekov električkových tratí. V prípade úspechu môže začať s realizáciou.

Ilustračný obrázok k článku Cestovanie bude príjemnejšie: Mesto plánuje rekonštrukciu električkových tratí
Foto: Veronika Ondo-Cholewová / Zdroj: Dnes24.sk

Víťazom opakovanej verejnej súťaže na zhotoviteľa projektovej dokumentácie pre druhú časť druhej etapy Modernizácie električkových tratí (MET) sa opäť stala skupina dodávateľov Združenie MET Košice.

Jeho súčasťou sú dve bratislavské spoločnosti Reming Consult a Dopravoprojekt. Informuje o tom mesto Košice na svojej webovej stránke.

Zmena podmienok

Predchádzajúcu verejnú súťaž, vyhlásenú bývalým vedením mesta, súčasný primátor Jaroslav Polaček zrušil. Podľa neho boli niektoré podmienky diskriminujúce. Zmiernením pravidiel očakával, že sa jej zúčastní viac dodávateľov a cena bude nižšia „rádovo o viac ako milión eur“. Cieľom bolo tiež rozdeliť uvedenú časť MET na menšie časti.

Podľa primátora by to v budúcnosti malo zjednodušiť získanie peňazí na samotnú rekonštrukciu. Mesto tvrdilo, že súťaž mohlo zrušiť, keďže sa do nej zapojili dvaja uchádzači.

Ponuky

Koncom októbra 2019 zverejnili súťažné podklady pre novú verejnú súťaž, zapojili sa do nej tri firmy. Tak, ako v predchádzajúcej, išlo o konzorcium dodávateľov Reming Consult a Dopravoprojekt, ďalším uchádzačom bola spoločnosť Prodex. V novom verejnom obstarávaní pribudla česká firma Sudop Brno.

Uvedené konzorcium bolo úspešné aj v prvej súťaži. Vtedy predložilo ponuku v hodnote 3 295 000 eur.

„Sme radi, že sa do novej súťaže prihlásilo viac uchádzačov ako do tej predchádzajúcej. Hlavný zámer pre jej vyhlásenie bol v tom, aby sa mohli rekonštrukcie zrealizovať aj po častiach a nie iba vcelku, ako to bolo predtým nastavené,“ povedal riaditeľ magistrátu Marcel Čop.

Ak by zotrvali pri pôvodných podmienkach, podľa neho by bolo veľmi pravdepodobné, že v Košiciach by sa nerekonštruovali žiadne ďalšie električkové trate. Tvrdí, že by bolo náročne nájsť financie na všetky úseky v predpokladanej výške 135 miliónov eur bez DPH.

„Ak bude v rokoch 2021 – 2027 vyhlásená výzva na čerpanie eurofondov, budeme sa môcť uchádzať o financie z nich na sedem samostatných úsekov. V prípade úspechu môžeme začať s realizáciou­,“dodal.

Kvalitnejšia príprava

Mesto uvádza, že opakovaním súťaže nestratilo čas, ale vznikol priestor na kvalitnejšiu prípravu realizačnej fázy. V prípade získania finančných zdrojov pristúpi mesto k rekonštrukcii úsekov električkových tratí Alejová ulica – od križovatky pri moste VSS po kruhový objazd Moldavská ulica, Slanecká cesta – od križovatky pri Moste VSS k obratisku na Važeckej ulici, obratisko na Važeckej ulici, Južná trieda – od križovatky pri Moste VSS po križovatku s Cintorínskou ulicou a zvyšná časť smerom k Námestiu Osloboditeľov.

Ďalej Barca – Južná trieda a ulica Osloboditeľov od križovatky pri Moste VSS po obratisko pri soche Jána Pavla II., ako aj samotné obratisko.

Pozrite si archívne otvorenie zrekonštruovaného úseku električkových tratí v Košiciach. Čoskoro sa možno dočkáme ďalších.

Zdroj: Dnes24.sk

Foto: archív

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM