Mobilná aplikácia obyvateľov mesta chytila: Na čo všetko upozorňujú Košičania svojimi telefónmi?
Napriek tomu, že mobilná aplikácia City Monitor funguje v Košiciach len niekoľko dní, zaznamenalo mesto množstvo podnetov od jeho obyvateľov. Čoho sa týkala prevažná väčšina pripomienok adresovaná mestu prostredníctvom novej aplikácie?

Pred pár dňami spustilo mesto mobilnú aplikáciu City Monitor, vďaka ktorej sa Košičania môžu aktívne spolupodieľať na zlepšení života v našom meste. Ako Košice 24 informovala hovorkyňa Košíc Martina Urik Viktorínová, mesto prijalo množstvo podnetov .
Pripomienky od ľudí
„Prevažná väčšina upozornení sa týkala nerešpektovania dopravného značenia, zlého parkovania, chýbajúcich poklopov na komunikáciách, či skládok odpadu. Všetky podnety sú už v štádiu riešenia,“ povedala hovorkyňa.
Nová aplikácia, ktorú si môže ktokoľvek stiahnuť do svojho mobilného telefónu, umožňuje upozorniť samosprávu na havarijné stavy, poruchy, či iné udalosti, vyžadujúce nápravu. Hlásenie, s podrobnou kategorizáciou problému, sa po zosynchronizovaní údajov dostane priamo k príslušným odborným oddeleniam a referátom mesta. Poskytuje presnú lokalizáciu nahlásenej poruchy, čo zabezpečí flexibilné reagovanie na vzniknutú situáciu.
Prichádzajúce novinky
Aplikácia bude neustále aktualizovaná a už dnes prichádza s novinkami. Prvou z nich je možnosť manuálnej zmeny polohy hlásenia. V novej verzii si môžete vybrať, či GPS súradnice jeho hláseniam bude systém prideľovať automaticky, alebo ich bude meniť manuálne.
„Táto funkcia pribudla do mobilnej aplikácie z dôvodu, že GPS moduly v telefónoch nie sú dostatočne presné. Ich presnosť je len cca. 4 metre, čo mohlo spôsobovať nesprávne lokalizovanie podnetu,“ upresnila Viktorínová. Druhou novinkou je možnosť pridávať komentáre aj k už vyriešenému hláseniu, a tým poskytovať samospráve spätnú väzbu.
Košičanom nie je ich mesto ľahostajné
V pripravovanej aktualizácii bude aj možnosť poslať hlásenie na e-mail a manuálne zoskupovanie podobných hlásení. Po zoskupení bude možné všetkým hláseniam zmeniť stav naraz, prípadne pridať komentár.
„Reakcie občanov na aplikáciu dokazujú, že Košičanom nie je ich mesto ľahostajné. Aj vďaka ich podnetom dokážeme flexibilnejšie reagovať na vzniknuté situácie. Okrem urýchlenia procesu nápravy nám aplikácia umožňuje rozširovať možnosti našej vzájomnej komunikácie, čo ma teší,“ zhodnotil prvé podnety občanov primátor Richard Raši.