Veronika Hunyadiová Správy

Na magistráte máme novinku: Vybavovačky na úrade budú rýchlejšie a jednoduchšie

Vybavovanie na košickom magistráte bude po novom efektívnejšie. Pribudol tam elektronický vyvolávací systém.

Ilustračný obrázok k článku Na magistráte máme novinku: Vybavovačky na úrade budú rýchlejšie a jednoduchšie
Zdroj: Mesto Košice

Na košickom magistráte v týchto dňoch spustili elektronický vyvolávací systém pre pracoviská prvého kontaktu. Elektronický poradovník umiestnený pri hlavnom vchode do budovy poslúži obyvateľom mesta na urýchlenie a zjednodušenie vybavovania administratívnej agendy.

Ako to funguje?

Ak si potrebujete niečo vybaviť, už nebudete musieť čakať v dlhom rade. Každý, kto si potrebuje niečo vybaviť, si v samoobslužnom kiosku vyťuká službu, o ktorú má záujem a následne mu bude vytlačený lístok s číslom. Na monitore následne uvidí svoje aktuálne poradie a počká si, pokiaľ bude môcť ísť k príslušnému okienku.

Na zmenu aktuálneho poradia upozorní elektronický systém aj zvukovým znamením. Z monitora sa dozvie aj to, služby ktorého pracoviska prvého kontaktu bude môcť využiť. Vyvolávací systém môžete využiť pri agende miestne dane, komunálny odpad, parkovanie alebo všeobecné informácie.

Ďalšie novinky

„Neustále sa snažíme zlepšovať svoje služby všetkým Košičanom. Som veľmi rád, že aj magistrát mesta sa postupne stáva moderným úradom hodným 21. storočia. Už dlhodobo je našou prioritou, aby čo najviac obyvateľov mohlo s nami komunikovať elektronicky. Je však aj skupina ľudí, ktorí preferujú osobný kontakt a svoje úradné záležitosti chcú riešiť priamo s našimi zamestnancami,“ uviedol primátor Jaroslav Polaček.

Nový systém podľa neho pomôže zefektívniť prácu zamestnancom magistrátu. Mesto okrem zavedenia nového elektronického vyvolávacieho systému zriadi aj päť nových kancelárií prvého kontaktu v mestských častiach. Cieľom je čo najviac vyjsť v ústrety občanom, byť k nim bližšie a pomôcť im zjednodušiť kontakt s ich miestnou samosprávou.

Moderný úrad

„Vyvolávací systém má za cieľ uľahčiť klientom lepšiu orientáciu v rámci úradu a priblížiť samosprávy k občanovi. Spolu so zriadením kancelárií prvého kontaktu v mestských častiach prinesie pre občanov aj skvalitnenie, skrátenie a zefektívnenie ich vybavovačiek na úrade,“ doplnil zástupca riaditeľa magistrátu mesta Košice Richard Dlhý.

Zavedenie Elektronického vyvolávacieho systému sa uskutočnilo v rámci aktivít cezhraničného projektu, kde mesto Košice je vedúci partner. Ďalšími partnermi sú Centrum spoločenských a psychologických vied SAV, ukrajinské mestá Užhorod a Charkov a Nórske výskumné centrum NORCE.

Aktuality zo Slovenska

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM