Obnova košického depa mešká už viac ako rok: Cena za opravu opäť stúpla
Na základe výsledku verejného obstarávania mali stáť práce necelých 20,3 milióna eur bez DPH a hotové mali byť v novembri 2023.
Cena za prvú etapu Modernizácie údržbovej základne (MUZ) v Košiciach sa doposiaľ vyšplhala na 34,6 milióna eur bez DPH. Práce by mali byť po novom ukončené v treťom kvartáli tohto roka.
Ako pre TASR uviedla hovorkyňa Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Vladimíra Bujňáková, v súčasnom období je v predčasnom užívaní časť odstavnej plochy pre električky.
Doteraz bolo uzavretých 14 dodatkov k zmluve o dielo, najnovší je spred mesiaca.
Prezradili ho jednoznačné STOPY v snehu: V okolí Košíc zaznamenali pohyb MEDVEĎA
Trieda, akú nikde nemali: VŠETKY deviatačky sú TEHOTNÉ, niektoré druhýkrát!
Podľa DPMK je za zdražením MUZ navýšenie formou valorizácie cien, ku ktorému sa pristúpilo v súlade s metodickým pokynom Ministerstva dopravy SR, ako aj práce navyše.
Predĺženie prác
Financovanie projektu je zabezpečené z eurofondov, pričom spoluúčasť DPMK predstavuje päť percent. „Presné vyčíslenie bude stanovené až po ukončení projektu,“ uviedla Bujňáková.
Čo sa týka predĺženia lehoty prác, DPMK to zdôvodňuje nutnosťou úprav projektovej dokumentácie či vydania stavebných povolení z dôvodu zmeny stavby pred dokončením.
Odvoláva sa aj na obmedzené dodávky stavebných materiálov v roku 2022.
Osadiť informačné tabule im NEDOVOLILI: Mesto na sídlisku KVP v Košiciach nechce smog
Ten status bude mať výhody: Gelnický hrad by sa mohol stať národnou kultúrnou pamiatkou
„V súčasnom období je v predčasnom užívaní časť odstavnej plochy pre električky, takzvaný druhý záber. Taktiež prebieha konanie na špeciálnom stavebnom úrade na predčasné užívanie výjazdu električiek na Bardejovskú ulicu a časť novej haly na údržbu električiek,“ doplnila Bujňáková s tým, že stavebné práce prebiehajú za plnej prevádzky depa, čo vytvára zvýšenú náročnosť na koordináciu činností v rámci celého areálu.
Bolo už zastarané
Ako pripomenula, k MUZ sa pristúpilo z dôvodu, že električkové depo bolo postavené v 60. rokoch minulého storočia a bolo už technicky a morálne zastarané.
V rámci rekonštrukcie areálu pribudlo zastrešenie časti odstavnej plochy pre električky a zároveň zmodernizovali koľajiská s výhybkami, rozšírili umývač pre električky a zrekonštruovali údržbárske priestory pre dennú údržbu električiek.