Obmedzenie dopravy: Začala sa demolácia mosta v našom okrese, FOTO
Búracie práce potrvajú v Michalovskom okrese približne tri týždne, odstránených bude viac ako tisíc ton sutín. Pozrite si, či nechodíte po tejto trase,
Košický samosprávny kraj pokračuje v rozsiahlej rekonštrukcii mosta M4356 cez potok Čierna voda za obcou Stretava. Po tom, čo bolo sprejazdnené náhradné premostenie, sa začali práce na demolácii poškodeného mosta. Počas nasledujúcich troch týždňov bude prebiehať odstraňovanie nosníkov, ktoré tvoria nosnú konštrukciu mosta.
Poškodený most
„V uplynulých mesiacoch sme robili maximum, aby bol prejazd cez potok Čierna voda opäť možný pre všetky druhy dopravy. Naše úsilie stálo za to, koncom októbra sme sprejazdnili náhradné premostenie, vďaka ktorému najmä nákladná doprava nemusí v zimných mesiacoch úsek obchádzať po náhradných trasách. Pred nami je ďalšia náročná úloha – komplexná rekonštrukcia poškodeného mosta. Do konca tohto roka budú prebiehať búracie práce, s výstavbou nových nosníkov začneme hneď na jar. Vďaka premosteniu pocítia obyvatelia dopravné obmedzenia iba v minimálnej miere, počas prác bude premostenie plne prejazdné,“ informoval predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
Článok pokračuje pod fotografiou.
A čo zimné mesiace?
Zhotoviteľ odstráni celú nosnú konštrukciu, ktorú tvorí 30 nosníkov typu Vloššák. Jednotlivé nosníky budú demontované, prípadne mechanicky odbúrané. Z toku potoka bude odstránených viac ako 1 140 ton sutín.
Medziľahlé podpery by mali byť zachované, v rámci rekonštrukcie dôjde k ich zosilneniu, tak, aby sa zvýšila zaťažiteľnosť mosta.Počas zimných mesiacov budú môcť obyvatelia využívať prejazd cez náhradné premostenie, na ktorom je premávka vedená striedavo a riadi ju svetelná signalizácia.
Viac správ
Termín ukončenia
Premostenie je prejazdné pre osobné autá, autobusy, nákladnú dopravu do 35 ton a chodcov. Maximálna rýchlosť jazdy je pri prejazde týmto úsekom z dôvodu bezpečnosti znížená na 30 kilometrov za hodinu.
Už v jarných mesiacoch začne zhotoviteľ s výstavbou nového mosta. Pôvodné nosníky typu Vloššák nahradia prefabrikované nosníky. Rekonštrukciou prejde aj spodná stavba a vybudovaný bude nový mostný zvršok. Šírkové parametre mosta by mali byť zachované. Termín ukončenia rekonštrukcie mosta bude závisieť od poveternostných podmienok, prejazdný by mal byť v lete budúceho roka.
Pozrite si, ako idú práce na moste.