Peter Simon Správy

Medzinárodný veľtrh cvičných firiem: Obchodná akadémia Rožňava v Prahe úspešná, FOTO

Kvalitná odborná príprava, vedomosti a zručnosti žiakov priniesli svoje ovocie a cvičné firmy si doniesli na Slovensko krásne ceny a umiestnenia.

Ilustračný obrázok k článku Medzinárodný veľtrh cvičných firiem: Obchodná akadémia Rožňava v Prahe úspešná, FOTO
6
Galéria
Zdroj: Obchodná akadémia, Rožňava

V dňoch 21. – 23. 03. 2018 sa konal v Prahe 24. Medzinárodný veľtrh cvičných firiem. Za účasti 110 cvičných firiem zo 7 štátov (Belgicko, Česká republika, Slovenská republika, Rakúsko, Rumunsko, Španielsko, Taliansko). Tento veľtrh pravidelne usporadúva študentská firma Antre, s. r. o. (Obchodná akadémia Heroldovy sady 1, Praha) pod záštitou primátorky hlavného mesta Prahy a ministra školstva, mládeže a telovýchovy Českej republiky.

„Z Obchodnej akadémie v Rožňave sa zúčastnili na veľtrhu dve cvičné firmy – firma Rio Dolce – výroba čokolády a predaj cukrárenských výrobkov na priamu konzumáciu a firma Ovečka Anička – výroba mliečnych produktov, predaj čajov, výroba a predaj remeselníckych produktov, organizovanie kultúrnych a iných podujatí, poskytovanie obslužných služieb,“ informovala Stanislava Lukáčová.

Desať žiakov pod vedením učiteliek Ing. Zuzany Šivecovej a Ing. Stanislavy Lukáčovej súťažilo s ostatnými firmami v 6 kategóriách v oblasti obchodovania, marketingu, vystupovania a prezentácie svojich výrobkov.

Kvalitná odborná príprava, vedomosti a zručnosti žiakov priniesli svoje ovocie a cvičné firmy si doniesli na Slovensko krásne ceny a umiestnenia.

  • V kategórii Najlepší stánok sa firma Rio Dolce umiestnila na 1. mieste a cvičná firma Ovečka Anička na 6. mieste z 59 zahraničných cvičných firiem. Predmetom hodnotenia bol celkový vzhľad stánku, prístup k zákazníkovi vrátane komunikácie v anglickom jazyku, správne vypĺňanie účtovných dokladov.
  • V kategórii Najlepšia prezentácia sa firma Rio Dolce umiestnila na 1. mieste a Ovečka Anička na 3. mieste z 59 zahraničných cvičných firiem. Predmetom hodnotenia bolo grafické spracovanie, gramatická a štylistická správnosť, originalita katalógu.
  • V disciplíne „90 sekúnd vo výťahu“ sa cvičná firma Rio Dolce umiestnila na 2. mieste zo všetkých prihlásených cvičných firiem. Podstatou tejto disciplíny bolo náhodné stretnutie cudzinca s členom cvičnej firmy, ktorý počas 90 sekúnd má predstaviť svoju firmu v anglickom jazyku.
  • V kategórii Najlepší katalóg sa umiestnila Ovečka Anička aj Rio Dolce na 6. mieste z 59 zahraničných cvičných firiem. Predmetom hodnotenia bola gramatická a štylistická správnosť, originalita, grafické spracovanie, zaujímavosť ponuky, celkový dojem.
  • Kategória Najlepšia firma veľtrhu predstavuje súčet bodov z kategórií stánok, katalóg a prezentácia. sa firma Rio Dolce sa umiestnila na 4. mieste a Ovečka Anička na 10. mieste zo 110 cvičných firiem.

„O kvalite vyučovania na Obchodnej akadémie svedčí aj to, že si jej žiaci priniesli do Rožňavy 4 víťazné poháre a množstvo neopakovateľných skúseností a spomienok. Praktické zručnosti, ktoré získali žiaci pri obchodovaní so zahraničnými firmami, budú môcť úspešne využiť aj vo svojej odbornej praxi. Účasť na veľtrhu cvičných firiem bola aj finančne náročná. Veľmi pekne ďakujeme sponzorom, ktorí prispeli k úspešnej reprezentácii školy, mesta, Košického samosprávneho kraja a samozrejme aj Slovenska,“ doplnila na záver Stanislava Lukáčová.

Obrazom: Medzinárodný veľtrh cvičných firiem
6
Galéria
Zdroj: Obchodná akadémia, Rožňava
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM