V Jelšave sa hovorilo o fungovaní a budúcnosti komunitných centier. Takto to dopadlo!
Fungovaním komunitných centier v súčasnosti a zámermi do budúcnosti sa zaoberali účastníci konferencie s názvom Komunitné centrá – ako ďalej? v Jelšave.
Na podujatí sa zúčastnil primátor Jelšavy Milan Kolesár, riaditeľka Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny v Revúcej Viera Hanesovská, ako aj zástupcovia ďalších regionálnych komunitných centier (KC) a sociálnych inštitúcií. „Na túto konferenciu sme pozvali všetky subjekty, s ktorými sme počas necelých šiestich mesiacov fungovania nášho KC spolupracovali. Zámerom bolo porozprávať sa o tom, aká bola doterajšia činnosť komunitných centier v období od spustenia tohto národného projektu. Diskutovali sme však aj o víziách do budúcnosti, teda aké sú možnosti, zámery a plány vedenia mesta, ale aj Slovenskej republiky,“ informovala o stretnutí Janka Švecová, ktorá je poverená riadením KC Jelšava.
„Ako zriaďovateľa tohto KC ma teší, že sme sa už dostali do štádia, keď mohla byť takáto minikonferencia. Ešte pred rokom sme sa totiž trápili len na stavbe a dnes sú už viditeľné výsledky sociálnej práce, poradenstva, kurately a voľnočasových aktivít,“ uviedol primátor Jelšavy Milan Kolesár. Podľa vlastného vyjadrenia ho však mrzí, že na stretnutie neprišli zástupcovia Implementačnej agentúry Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR.
„Mohli dať odpovede na otázky ako ďalej s komunitnými centrami, pretože to nás všetkých zaujíma. V samospráve, akou je Jelšava, kde je vysoký podiel rómskeho etnika, vysoká nezamestnanosť a iné sociálno-patogénne javy, ktoré sprevádzajú chudobu, plnia takéto inštitúcie nenahraditeľnú funkciu,“ zdôraznil primátor.
Stretnutie však napriek ich neprítomnosti považuje za prínosné. „Aspoň my domáci a ľudia z regiónu sme si povedali, čo tu vieme robiť a na čo sa zamerať. Určite to každého z nás posunie trochu ďalej,“ dodal.
Jelšavské komunitné centrum funguje od začiatku apríla a doteraz sa v ňom vystriedalo 214 klientov, väčšinou detí.
„Denne k nám príde okolo 20 klientov. V dopoludňajších hodinách poskytujeme sociálne poradenstvo a pomoc pri uplatňovaní práv a právom chránených záujmov, teda záležitosti spojené s rôznymi tlačivami, dávkami a pomocou pri vybavovaní úradných záležitostí,“ načrtla Švecová.
Doteraz zorganizovali štyria zamestnanci KC približne desať veľkých komunitných akcií a vyše 100 menších. „Denne je to približne päť aktivít. Doobeda máme už spomínané sociálne poradenstvo a predškolský klub, poobede krúžky, doučovanie a nízkoprahové aktivity,“ povedala na záver Švecová.
Foto: ilustračné