Veľký úspech rožňavského gymnázia v hodnotení INEKO: Umiestnenie v slovenskej TOP 20!
Známy inštitút INEKO priniesol nové hodnotenia stredných škôl. Vieme, ako v ňom obstáli stredné školy z Rožňavy.
Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) vydal aktualizované rebríčky slovenských škôl, v ktorých sa odrazili najnovšie údaje. „Hodnotenie odráža dosiahnuté výsledky na dlhšom časovom horizonte,“ uvádza INEKO s tým, že pri stredných odborných školách (SOŠ) majú písomné maturity váhu 40 %, regionálna uplatniteľnosť študentov má váhu 50 % a mimoriadne výsledky 10 %. „Pri gymnáziách berieme do úvahy tie isté ukazovatele ako pri SOŠ, avšak vzhľadom na iné zameranie gymnázií majú tieto ukazovatele iné váhy, a to postupne 60, 25 a 15 %. Pri všetkých školách pritom berieme do úvahy údaje za posledné dostupné 4 školské roky,“ píše na stránke inštitútu s tým, že novšie údaje majú pri hodnotení vyššiu váhu.
Z Rožňavy sa do slovenskej TOP 20 medzi gymnáziami dostala jedna škola. Gymnázium P. J.Šafárika Ul. akademika Hronca 1, Rožňava sa umiestnilo na 20. priečke s hodnotením 7,6.
V top 10 v rámci kraja
Z Rožňavy sa do slovenskej TOP 10 nedostala žiadna stredná škola, avšak v rámci Košického kraja zahviezdili hneď dve. Obchodnej akadémii na ulici Akademika Hronca 8 v kategórii stredných odborných škôl patrí 4. priečka so známkou 6,8. V ďalšej kategórii boli hodnotené gymnázia a samozrejme aj rožňavské Gymnázium P. J.Šafárika, Ul. akademika Hronca 1. Náš gympel dostal od INEKO známku 7,6. To ho vynieslo na celkovo štvrté miesto v kraji.
Pozrite krajské poradie stredných odborných škôl:
- 4. Obchodná akadémia, Akademika Hronca 8, Rožňava – známka 6,8
- 16. Stredná zdravot. škola, Námestie 1. mája č. 1, Rožňava – známka 5,1
- 26. Stredná odborná škola, Hviezdoslavova 5, Rožňava – známka 4,4
- 37. SOŠ obchodu a služieb, Rožňavská baňa 211, Rožňava – známka 3,4
INEKO upozorňuje, že tieto rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Výsledky vstupujúce do rebríčkov nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom.
Rebríčky tak nemusia plne vypovedať o kvalite školy, môžu však byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy a najmä by mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl. Pre získanie presnejšieho obrazu by sa rodičia mali učiteľov pýtať na ďalšie uplatnenie absolventov, či už v prijímaní na vyšší stupeň vzdelávania alebo pri vstupe na trh práce. Dôležité sú aj informácie o účasti študentov na rôznych súťažiach, o technickom vybavení alebo o štruktúre predmetov.
Sledujte nás aj na našom Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť ďalší zaujímavý obsah z Rožňavy a okolia.
Foto: ilustračné