Tlačové správy

Novoveská základná škola opäť na vyššej úrovni. Pozrite sa, s akou novinkou prišli pre deti

Základná škola na Hutníckej ul. č. v Spišskej Novej Vsi si v tomto školskom roku prilepšila. Vypracovala totiž projekt, vďaka ktorému je oblečená v novom šate. Veď posúďte sami...

Ilustračný obrázok k článku Novoveská základná škola opäť na vyššej úrovni. Pozrite sa, s akou novinkou prišli pre deti
Zdroj: PR

Projekt podporila Nadácia pre deti Slovenska z nadačného fondu Deti v bezpečí. Jedným z cieľov projektu je úprava prostredia školy. „Na prvom stupni sme z projektu zabezpečili molitanové skladačky, z ktorých sme vytvorili relaxačné zóny pre malých žiačikov. Žiaci druhého stupňa svojpomocne pracovali na výrobe lavičiek z europaliet,“ vysvetľuje koordinátorka projektu Zuzana Hronová.

V rámci realizácie projektu sa v triedach 1. až 3. ročníka realizoval aj preventívny prosociálny program Srdce na dlani. „Tento medzinárodný program napomáha deťom uvedomovať si vlastné správanie a myslieť prosociálne. Program sa zaoberá pochopením vlastných emócií a emócií ostatných ľudí. Prvá časť programu je zameraná na pozorovanie prejavov emócií a empatiu, aktivity sú primerané veku – kreslenie, rozprávanie, hranie rolí, dramatizácia,“ pokračuje. Lektorka využívala príbehy, ktoré sú deťom blízke, prípadne pracovala s rozprávkami. Ďalšia časť sa venuje ovládaniu impulzívneho správania a riešeniu problémov.

Preventívny program sa uskutočňoval aj na druhom stupni v triedach 7. ročníka pod názvom Cesta k emocionálnej zrelosti. Program pozostával z 10-tich vyučovacích hodín a realizoval sa na triednických hodinách. „Jeho cieľom bolo navodenie vzájomnosti v skupine, spoločné zdieľanie rozličných pocitov, rozoberanie rôznych životných situácií. So žiakmi boli rozoberané témy rodiny, rozdielov medzi chlapcami a dievčatami, zdieľanie situácií, pri ktorých sa rozbúcha srdce, situácie, na ktoré treba mať odvahu. Zároveň sa trénovali spôsoby riešenia konfliktov,“ opisuje priebeh hodín koordinátorka. Lektorka pri tom využívala metódu riadenej diskusie, kombinovanej so sociálno-psychologický­mi hrami.

„Projekt pokračoval do konca školského roka, kedy sa mali dokončiť začaté preventívne programy. V triedach, kde sa realizoval projekt, predpokladáme uvedomenie si nutnosti prosociálneho správania. Konflikty deti tak učíme riešiť úspešne nielen pre aktérov, ale aj pre celú skupinu. V triedach 1. stupňa boli deti motivované ku konaniu drobných dobrých skutkov, ktoré boli následne spoločne rozoberané. Zámerom projektu je teda to, aby v škole bolo každému dobre,“ uzavrela Hronová.

(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto tlačovej správy.

Novoveská základná škola opäť na vyššej úrovni. Pozrite sa, s akou novinkou priš
6
Galéria
Zdroj: PR
Zdroj: PR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM