Parkovaniu na košickom Sídlisku Ťahanovce má pomôcť viacero opatrení

Zákazom parkovania dodávok a vozidiel kategórie N1, zjednosmernením niektorých ulíc, odstránením autovrakov a výstavbou parkovacích domov. To sú plány starostu Miloša Ihnáta.

Ilustračný obrázok k článku Parkovaniu na košickom Sídlisku Ťahanovce má pomôcť viacero opatrení
Zdroj: TASR

Zákazom parkovania dodávok a vozidiel kategórie N1, zjednosmernením niektorých ulíc, odstránením autovrakov a výstavbou parkovacích domov chce novozvolený starosta košickej mestskej časti (MsČ) Sídlisko Ťahanovce Miloš Ihnát zvýšiť počet parkovacích miest na jednom z najľudnatejších sídlisk na Slovensku.

Môže vzniknúť až 250 parkovacích miest

„Chystáme projekt, a to, že vozidlá N1 a dodávky budú musieť ísť zo sídliska preč. Kvalitne to funguje v MsČ Košice-Západ. Máme mapu zonácie citlivých ulíc, kde tie dodávky stoja. Po sčítaní je ich okolo 120, vzniknúť tak môže približne 250 vzácnych parkovacích miest,“ povedal s tým, že im bude umožnené parkovať na určených plochách. Opatrenie chce zrealizovať do apríla.

Zjednosmerniť chce napríklad Bukureštskú ulicu, kde plánuje vyriešiť šikmé státie. „Chceme zriadiť aj ďalší výjazd zo sídliska z Hanojskej ulice s vyústením na Európsku triedu, je to reálne. Aby sme sa pohli dopredu, dáme vypracovať štúdiu, stáť bude približne 10.000 eur. Ďalším krokom by mal byť výjazd zo sídliska smerom cez oblasť Na Demetri s vyústením na Magnezitársku ulicu,“ spresnil starosta.

Parkovacie domy

Podľa neho môžu problém s nedostatkom parkovacích miest výrazne odstrániť parkovacie domy. Overovacie štúdie na ich výstavbu na Sofijskej a Pekinskej ulici vzali poslanci minulého volebného obdobia na vedomie. „Obyvatelia Sofijskej ulice si vraj neprajú, aby sa staval v danom medziblokovom priestore. Údajne prebieha petícia. Čo sa týka Pekinskej ulice, podľa môjho názoru tam je to schodnejšie, aj čo sa týka pozemkov. Vzniknúť by mohlo viac ako 300 parkovacích miest, ako aj občianska vybavenosť – čiže obchody, ale napríklad aj požičovňa bicyklov,“ spresnil s tým, že v najbližších dňoch má rokovať s potenciálnym investorom. Parkovacie miesto podľa neho bude možné odkúpiť do súkromného vlastníctva.

„Ľudia chcú parkovať zadarmo, k tomu pred oknom, priamo pod bránou a mať pritom štyri autá jedna rodina. Ale toto sídlisko bolo v roku 1985 plánované na jedno auto na tri bytové jednotky. Ľudia si neuvedomujú, že sídlisko sa nafúknuť nedá,“ uviedol s tým, že ak by aj chcel vytvoriť rezidentský systém parkovania, neumožnili by mu to neusporiadané pozemky.

„Nemôžeme urobiť rezidentský systém na súkromných pozemkoch. Ďalšou otázkou je, kde by sme tie autá dali, nemáme záchytné parkoviská,“ uzavrel Ihnát s tým, že ak by sa aj presunuli na perifériu sídliska, malo by byť strážené kamerovým systémom a malo by spĺňať požiadavky 21. storočia.

Zdroj: TASR