Poruchy učenia. Problém alebo výzva pre pedagóga?
Začiatok školského roka je záťažou nielen pre žiakov a ich rodičov, ale je veľkou záťažou aj pre učiteľov, ktorí okrem implementácie legislatívnych noviniek z dielne ministerstva školstva, majú za cieľ prispôsobenie metód a foriem edukácie možnostiam
Čoraz častejšie sa v podmienkach škôl stretávame s pozíciou špeciálneho pedagóga. Napriek tomuto posunu v prospech vzdelávania dieťaťa s postihnutím nie je ani táto funkcia všeliekom.
„Mnohé školy a zariadenia majú pozíciu špeciálneho pedagóga len ako image, pretože tento odborník nemôže obsiahnuť množstvo žiakov v škole s rôznym druhom a stupňom postihnutia“ tvrdí špeciálny pedagóg Marek Kmeť. Zatiaľ je utópiou, aby každý učiteľ, napríklad na primárnom vzdelávaní mal prehľad o možnostiach špeciálnopedagogickej intervencie. Žiaľ, regionálne školstvo nemá financie na asistentov, ktorí sú spolu so špeciálnymi pedagógmi podporným elementom pri práci so žiakmi so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami.
„Na východe Slovenska je množstvo šikovných a pre svoju prácu nadšených učiteľov , hľadajúcich odpovede na otázky z problematiky špeciálnej pedagogiky“ , je o tom presvedčená Terézia Harčaríková, vedúca Katedry špeciálnej pedagogiky Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Je to však otázka vzdialenosti, času a najmä peňazí, a tak sa učitelia v rámci svojho osobnostného rastu prihlasujú na školenia a kurzy v regióne, častokrát s rovnakým zameraním, a najmä obsahom, ako je ich vyštudovaný odbor. S možnosťou kontaktu so špeciálnopedagogickými kapacitami prichádza na východ Slovenska agentúra EDUCON, ktorá už na tento týždeň pripravila pre odbornú verejnosť seminár na tému „Poruchy učenia. Problém alebo výzva pre pedagóga ?“, ktorý sa uskutoční v piatok 9.9.2011 v Košiciach. Seminár je prvým podujatím z pripravovaného cyklu špeciálnopedagogických stretnutí na východe Slovenska. Informácie získate na aj na adrese http://www.educon.sk/index.php?….
Zdroj (text + foto): EDUCON