Lenka Fedorová Samospráva

Staré mesto je držiteľov certifikátu kvality: Svoje požiadavky by ste mali vybaviť rýchlejšie

Zdá sa, že podávanie sťažností či vybavovanie požiadaviek by malo byť v mestskej časti Košice - Staré mesto efektívnejšie. Tá je držiteľom certifikátu kvality a služieb, ktorý to potvrdzuje.

Ilustračný obrázok k článku Staré mesto je držiteľov certifikátu kvality: Svoje požiadavky by ste mali vybaviť rýchlejšie
Zdroj: TASR

Mestská časť Košice – Staré mesto je držiteľom certifikátu kvality na základe normy ISO 9001:2008. Ak vám norma nič nehovorí, jej hlavným pilierom je plnenie potrieb a požiadaviek občanov.

Obyvatelia majú viacero možností využitia služieb

Mestská časť sa spočiatku snažila zlepšiť služby občanov a zefektívniť chod úradu. Obyvatelia mestskej časti sa môžu so svojimi žiadosťami obrátiť na kancelárii prvého kontaktu, adresovať svoju pripomienku do starostovskej schránky alebo svoju pripomienku umiestniť na webovú stránku mestskej časti.

„V roku 2015 prebehla zatiaľ posledná recertifikácia a získali sme certifikát na obdobie do 16.5.2018. Každý rok však prebieha aj dohľadový audit, ktorý sme úspešne absolvovali minulý týždeň,“ uvádza web mestskej časti.

Pri vybavovaní žiadosti by teda nemal byť nikto zvýhodňovaný ani diskriminovaný. Mestská časť bola prvýkrát certifikovaná už v roku 2009 na obdobie troch rokov. Po uplynutí doby bol vykonaný recertifikačný audit, vďaka ktorému si certifikát opäť obhájili na obdobie troch rokov.

Norma myslí na všetky vekové skupiny

Norma, ktorú mestská časť spĺňa určuje minimálne požiadavky na systém riadenia kvality v organizácii a pltí od roku 2008. Norma je univerzálnou pre všetky druhy spoločnosti, bez ohľadu na to či sa zaoberajú výrobou, obchodom či službami.

Zdá sa, že norma sa úspešne ujala aj vo verejnej správe. Mestská časť spracovala Príručku kvality, ktorá vychádza zo schválenej politiky kvality. Hlavnou myšlienkou je motto: „Priestor mladým, podporu produktívnym, poďakovanie seniorom“.

Medzi hlavné princípy, ktoré norma obsahuje patrí napr. princíp, pri ktorom je plnenie oprávnených požiadaviek občanov pre úradníkov prioritou, antidiskriminačný princíp, či princíp, pri ktorom má byť každá sťažnosť či pripomienka podnetom na zlepšovanie služieb.

Foto: Ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk

Rýchle správy

Najčítanejšie