Eva Mikulová Správy

Turbovrtuľové lietadla prvé začali lietať z košického letiska po korona prestávke, FOTO

Po trojmesačnej pauze, sa začalo lietať i z košického lietadla. Prvý pokoronový let bol 15. júna spoločnosťou České aerolínie medzi Košicami a Prahou.

Ilustračný obrázok k článku Turbovrtuľové lietadla prvé začali lietať z košického letiska po korona prestávke, FOTO
5
Galéria
Zdroj: Letisko Košice - Rado Mlýnek

Košické letisko sa už pomaly dostáva do bežnej prevádzky. Po troch mesiacoch, kedy bolo zavreté kvôli opatreniam prijatých na zamedzenie šírenia nákazy koronavírusom, už je letová prevádzka obnovená na dvoch trasách. Do Prahy a do Viedne.

Pravidelná linka Českých Aerolínií bola obnovená 15. júna, spájajúca Košice a Prahu. O týždeň nato 22. júna, sa Austrian Airlines stali druhou leteckou spoločnosťou, ktorá obnovila svoju pravidelnú linku do Košíc, a to z Viedne.

Obidve spomenuté spoločnosti nasadili na premiérových letoch obnovených liniek z Prahy resp. Viedne do Košíc osvedčené lietadlá ATR 72 resp. DHC-8. Informuje o nich letisko na svojej oficiálnej stránke.

Ide o najbežnejšie používané dvojmotorové turbovrtuľové lietadlá pre regionálne trate.

Malé ale bezpečné.

Prvý let z Prahy do Košíc a späť po trojmesačnom prerušení letov vykonalo lietadlo Českých aerolínií typu ATR 72–500 s poznávacou značkou OK-GFS, ktoré je vo flotile ČSA od decembra 2012.

Verzia ATR 72–500, ktorá absolvovala prvý let v roku 1997, sa vyznačuje výkonnejšími motormi výkonu po 2 148 kW, šesťlistovými vrtuľami a zmodernizovaným interiérom pre až 74 cestujúcich.

Lietadlo má dĺžku 27,16 m, rozpätie krídiel 27,06 m, výšku 7,65 m a jeho maximálna vzletová hmotnosť 22 500 kg. Cestovná rýchlosť je niečo nad 500 km/h, maximálny dolet je 1 330 km.

České aerolínie majú päť lietadiel tohto typu.

Spoločnosť Austrian Airlines nasadila na premiérový „pokrízový“ let z Viedne do východoslovenskej metropoly lietadlo, ktoré na svojej internetovej stránke predstavuje ako Bombardier Q400.

Lietadlo typu DHC-8, bežne označované ako Dash 8. Lietadlo má dĺžku 32,83 m, rozpätie krídiel 28,42 m, výšku 8,34 m a môže prepravovať až 90 cestujúcich (Austrian má kabínu pre 76 cestujúcich).

Maximálna rýchlosť lietadla je 665 km/h, maximálny dolet je 1 630 km. Prvý obnovený let z Viedne do Košíc a späť absolvovalo lietadlo DHC 8–400 alias Q400 s poznávacou značkou OE-LGN, ktoré nesie meno mesta Gmunden a pre Austrian lieta od roku 2012.

Zdroj: Dnes24.sk

Rýchle správy

Najčítanejšie