Zima dávno za nami: Na povrch však vyšli čísla za údržbu, tieto úseky v kraji si vyžiadal najviac!

Cesty v našom kraji si vyžiadali údržbu aj počas zimy. Na povrch vyšli čísla, ktoré Košický samosprávny kraj investoval do ostatnej zimnej údržby. Pozrite sa, ktoré úseky si vyžiadali najviac.

Alexandra Kolínská
Ilustračný obrázok k článku Zima dávno za nami: Na povrch však vyšli čísla za údržbu, tieto úseky v kraji si vyžiadal najviac!
Zdroj: TASR

Správa ciest KSK zabezpečovala v zimnej sezóne 2014/2015 údržbu ciest v celkovej dĺžke 2182 kilometrov. Z toho cesty II. triedy boli v dĺžke 557 km a cesty III. triedy 1361 km. Údržbu ciest I. triedy vykonávala Správa ciest KSK v dodávateľskom režime pre Slovenskú správu ciest (SSC) v dĺžke 264 km. Náklady na zimnú údržbu ciest II. a III. triedy v Košickom samosprávnom kraji (KSK) v zimnom období 2014/2015 predstavovali 3,48 milióna eur.

Zimná údržba trvala od 30. októbra 2014 do 8. apríla 2015. V jej priebehu došlo aj ku kalamitným a mimoriadnym situáciám. Snehové jazyky a záveje sa pri silnom vetre tvorili na celom území KSK od 5. do 9. februára, najviac na Zemplíne a v okolí Košíc. Kalamitná situácia v dôsledku stromov popadaných pod ťažkým snehom nastala v noci z 30. na 31. januára, kedy vyhlásili I. kalamitný stupeň v horských oblastiach okresov Košice okolie, Rožňava a Spišská Nová Ves. Najhoršia situácia bola na horskom priechode Súľová, pre spadnuté stromy ho uzavreli až do 10. februára.

Vplyvom silnejšej zimy boli náklady na zimnú údržbu v KSK o 22,8 % vyššie ako rok pred tým. Realizované výkony pri pluhovaní sa pritom zvýšili o 50 % a pri posype o 34 %.

Podľa dokumentu Správa ciest KSK používa na údržbu ciest celkovo 737 kusov techniky, ktorých priemerný vek je 24 rokov a viac. „Vzhľadom na nevyhovujúci stav zimnej techniky je nevyhnutná jej obnova s cieľom zefektívniť zimnú údržbu ciest tak z časového, ako aj z finančného hľadiska,“ uvádza sa v materiáli, ktorý predložil riaditeľ Úradu KSK Ondrej Bernát.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR