Cestujúci sa sťažujú na veľké výkyvy električiek, vraj sú koľajnice „krivé“

Zrekonštruované električkové trate, najmä na Terase, sú vraj pre pasažierov nepohodlné. Mesto chýry o „krivých“ koľajniciach odmieta na základe skúšok.

Eva Mikulová
Ilustračný obrázok k článku Cestujúci sa sťažujú na veľké výkyvy električiek, vraj sú koľajnice „krivé“
Zdroj: Mesto Košice

Pasažieri sa vraj necítia v električkách, ktoré premávajú na zrekonštruovaných tratiach najmä v MČ Západ, pohodlne a komfortne. Dokonca niektorí majú obavy, že sa električka vykoľají. Aspoň tak to uviedli čitatelia v lokálnom košickom denníku Košicednes. A keď vo vozidle počas cesty stoja, musia sa držať.

V denníku citujú i vyjadrenie istej cestujúcej, že: „na viacerých rekonštruovaných tratiach sú miesta, na ktorých s najväčšou pravdepodobnosťou nie sú úplne rovné koľaje, pretože to električku hádže zľava doprava…".

Previezli sa robotníci aj úradnici

Podnety sťažovateľov na nekomfortnú dopravu sa rozhodli preveriť pracovníci zhotoviteľa diela, čiže Eurovia SK a tiež investor stavby – mesto Košice.

„Dňa 10. júla pracovníci spoločnosti Eurovia SK, a spoločnosti Koľajové a dopravné stavby, vykonali jazdy električkou ako cestujúci v rôznych typoch električiek na uvedených úsekoch a skonštatovali, že uvedená reklamácia vibrácií električiek je subjektívneho charakteru. Napriek uvedeným skutočnostiam, zhotoviteľ vykoná opätovné meranie certifikovanými geodetmi, a výsledky predloží investorovi stavby v čo najkratšom čase," informoval Štefan Bálint, riaditeľ košického závodu Eurovie SK.

„Ešte pred samotnou kolaudáciou boli úseky, na ktorých sa majú teraz údajne nachádzať „krivé" koľajnice nielen odskúšané, ale aj premerané špeciálnym zariadením na meranie odchýlok. Úseky preberali zástupcovia investora stavby, a vtedy takisto neboli zistené absolútne žiadne nerovnosti koľajníc,“ dodáva M. Sambor.

V električkách na inkriminovanej trati sa o deň neskôr, čiže 11. júla previezli aj pracovníci Magistrátu. „Najprv sa previezli z Bardejovskej ulice až po Havlíčkovu a späť na Bardejovskú novými električkami. Vzápätí tú istú trasu absolvovali v staršom type električky. V oboch prípadoch takisto nezaznamenali žiadne výrazné výkyvy električkových vozňov. Treba si uvedomiť, že električky sú koľajové vozidlá jazdiace na kovových kolesách po kovových koľajniciach, preto sú mierne výkyvy električiek prirodzené,“ informoval nás hovorca Magistrátu Miroslav Sambor.

Prísne bezpečnostné pravidlá

Uloženie električkových koľajníc, podlieha vzhľadom na čo najväčšiu bezpečnosť cestujúcej verejnosti, veľmi prísnym technologickým kritériám a technickým normám. Správny smer a výška koľajníc sú striktne dané projektom, nastavujú sa až po dôkladnom podbití koľajníc podbíjačkou.

Potom sa robia rôzne zákonom predpísané skúšky, vrátane skúšobných jázd električiek, nasledujú kolaudačné konania, a trať je daná do užívania pre verejnosť až po konečnom odsúhlasení príslušným dopravným úradom Košického samosprávneho kra­ja.

Zdroj: kosice.dnes24.sk

Odporúčame