Ilustračný obrázok k článku Električkové trate sú v dezolátnom stave. Hrozí, že niektorý úsek uzavrú!
Zdroj: TASR/František Iván

Električkové trate sú v dezolátnom stave. Hrozí, že niektorý úsek uzavrú!

Košický kraj vyhodnocuje stav električkových tratí v meste. Ktoré úseky sú v kritickom stave?

Správy
Správy

Električkové trate sú v dezolátnom stave. Hrozí, že niektorý úsek uzavrú!

Košický kraj vyhodnocuje stav električkových tratí v meste. Ktoré úseky sú v kritickom stave?

Ilustračný obrázok k článku Električkové trate sú v dezolátnom stave. Hrozí, že niektorý úsek uzavrú!
Zdroj: TASR/František Iván

Odbor dopravy Úradu Košického samosprávneho kraja (KSK) aktuálne vyhodnocuje vyjadrenie Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) a záznam z komplexnej prehliadky vybraných úsekov električkovej trate. Potvrdila to hovorkyňa KSK Anna Terezková s tým, že úrad ešte bude dopravný podnik žiadať o doplňujúce informácie.

Ak zdokladovanie nebude relevantné, budú zvažovať uzatvorenie prevádzky trate, ktorá vedie po Alejovej ulici, od križovatky VSS smerom na mestskú časť Barca, kde je kritická situácia.

KSK ako špeciálny stavebný úrad pre stavby mestských dráh predtým vyzval mesto Košice o urýchlené zabezpečenie prípravy a realizácie modernizácie električkových tratí (MET). „Prišla nám odpoveď len o udržiavaní týchto tratí zo strany DPMK. Požiadali sme preto o predloženie záznamov z výsledkov z pravidelnej komplexnej prehliadky a merania geometrickej polohy koľaje na vybraných úsekoch električkových tratí,“ povedala Terezková s tým, že termín na predloženie uplynul v závere marca. Doručené podklady vyhodnocujú.

Problematické úseky

Ako povedal riaditeľ magistrátu a predseda predstavenstva DPMK Marcel Čop, KSK zaslali odpoveď na ich žiadosť vrátane prílohy so záznamom hodnôt nameraných pri pravidelnej komplexnej prehliadke koľají na vybraných úsekoch električkových tratí. „Z nameraných hodnôt vyplýva, že rozchod koľajníc sa v spomínaných úsekoch pohybuje prevažne v normou predpísanej tolerancii pri nulovom prevýšení,“ uviedol. Ako dodal, v priamych úsekoch panelových tratí neboli namerané odchýlky od prípustných hodnôt bočného alebo výškového opotrebenia samotnej hlavy koľajníc.

Problematické sa podľa Čopa javia oblúky a obratiská, v ktorých sú koľajnice z dôvodu použitých malých polomerov najmä na bokoch opotrebované. „V prípade zistenia odchýlok od predpísaných hodnôt opotrebovanú koľajnicu buď meníme za novú, respektíve ojazdenú časť vyvaríme tak, aby spĺňala požiadavky stanovené vyhláškou Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR o stavebnom a technickom poriadku dráh,“ dodal. Podľa neho robia všetko pre to, aby električkové koľajové trate v meste udržali prevádzkyschopné a bezpečné.

Najhoršia Alejová a Jazero

V súčasnosti za najhoršie električkové trate v Košiciach považujú úseky na Alejovej ulici až po most VSS a trať medzi ulicami Levočská a Važecká na sídlisku Nad jazerom. V tejto mestskej časti sa má čoskoro začať s rozsiahlou rekonštrukciou Slaneckej cesty, čo si vyžiada dopravné obmedzenia.

Mesto nemá informácie o existencii takých porúch, ktoré by mali zásadným spôsobom prerušiť aj prevádzku električkových tratí v danom úseku. „Ak by nastal problém predpokladáme, že by išlo len o nejaký malý úsek. Kritické miesto by sa operatívne opravilo a v najkratšom možnom termíne by sa električková doprava obnovila. To bol aj prípad rekonštrukcie električkovej križovatky pri zastávke Železníky, ktorá sa uskutočnila počas šiestich dní v závere augusta 2019,“ doplnil Čop.

Košice plánujú druhú časť druhej etapy MET, a to vrátane uvedených úsekov. Pokračovanie v investičnej príprave modernizácie týchto električkových tratí považuje z pohľadu rozvoja verejnej dopravy v Košickom kraji za dôležité aj KSK.

Prečítajte si tiež

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín