Eva Mikulová Rôzne

FOTO: Malebnú stanicu Detskej železnice čoskoro sprístupnia verejnosti

Práce finišujú v interiéri aj v exteriéri a už sa pripravujú na kolaudačný proces. Vynovená stanica by už mohla byť otvorená v zime, počas Mikulášskej jazdy.

Ilustračný obrázok k článku FOTO: Malebnú stanicu Detskej železnice čoskoro sprístupnia verejnosti
10
Galéria
Foto: Eva Mikulová / Zdroj: Detská železnica Košice

Stanica Destskej železnice je zo dňa na deň krajšia. Priečelie zdobia kvety, a vo vnútri sa pracuje na priestoroch, ktoré budú slúžiť aj verejnosti.

„Zvonku sme budovu opláštili zatepľovacou vrstvou a hrazdením. Práce nepokračujú len na fasáde, ale aj v interiéri, kde finišujeme s úpravou povrchov a zariaďovaním miestností. Asi najprevratnejšou zmenou na stanici budú prvé splachovacie toalety. Jedna dámska a jedna pánska,“ približuje novinky Igor Holéczy z detskej železničky.

Verejnosť v budove ocení aj mini čakáreň, predajňu suvenírov, pokladňu či toalety. V priestoroch tiež vzniknú kancelárie občianskeho združenia a Klubu mladých železničiarov. „Pripravujeme sa už na kolaudačný proces a veríme, že už počas Mikulášskej jazdy bude stanica otvorená pre verejnosť,“ hovorí I. Holéczy.

V minulosti známa železnička disponovala kompletnou infraštruktúrou, v každej z troch staníc napríklad stáli sympatické staničné budovy. Súčasťou železničky tiež bola výhybňa VPRED, kde sa vlaky mohli dokonca križovať.

V rámci projektu dôjde tiež k obnoveniu tejto výhybne, čo by malo železničku Ďalej zatraktívniť a zvýšiť jej kapacitu. Pôjde tak o najväčšiu investíciu do obnovy železničky za posledné desaťročia.

Priestor aj pre Klub mladých železničiarov

Nová staničná budova bude už od jesene tohoto roku slúžiť pre personál železničky a ako zázemie pre Klub mladých železničiarov. „Už na začiatku tejto sezóny sme finalizovali časť budovy na predaj lístkov a info centrum. Ak sa všetko podarí, na jeseň by sme mali sprístupniť celú budovu aj s jej ďalšími funkciami a vybavením,“ doplnil I. Holéczy.

Dokončenie staničnej budovy je súčasťou projektu „Úzkorozchodné železnice ako atrakcie a brány do prírody“ (RailGate). Stavebné práce pohltia z rozpočtu projektu necelých 70 tisíc eur.

Slovensko-maďarský projekt obnovy dvoch susediacich úzkorozchodných železníc – Košickej detskej historickej železnice (KDHŽ) a železnice v Miškolci – Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁEV) spája podobný osud i problémy. Celkový rozpočet projektu je 577 929,38 € z toho na detskú železnicu pripadlo 268 708,27 €, maďarskí partneri získali 222 531,70 €. Projekt začal 1. januára 2018 a potrvá do 31. decembra 2019. Projekt je financovaný z prostriedkov Európskej únie prostredníctvom Európskeho fondu regionálneho rozvoja z programu Interreg.

Zdroj: kosice.dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM