Nový primátor Jaroslav Polaček potvrdil záväzok na obnovu trolejbusov v MHD

Úlohou nového krízového manažmentu v Dopravnom podniku mesta Košice (DPMK) je v prvom rade finančná stabilizácia a tiež návrat trolejbusov do mesta.

„Dopravný podnik má veľké záväzky, má množstvo nevyplatených faktúr, tá finančná stabilita nie je ideálna, určite ho nepreberáme v takom stave, aby sme mohli byť na financovanie dopravného podniku hrdí,“ uviedol Polaček pre novinárov.

Zmena vo vedení DPMK

Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v pondelok (10.12.) schválilo výmenu vedenia v DPMK, ktoré už v spoločnosti prebralo agendu. Novým generálnym riaditeľom DPMK sa stal Vladimír Padyšák, ktorý vymenil Richarda Majzu, predsedom predstavenstva sa stal Marcel Čop. „Tento manažment je nastavený tak, aby maximálne do pol roka zabezpečil dostatočné financovanie, aby ozdravil spoločnosť v rámci financií tak, aby sme nasledujúce obdobie spolu s novým vedením nasmerovali dopravný podnik už ako stabilizovaný k rozvoju,“ povedal novozvolený primátor.

Polaček ďalej konštatoval, že DPMK potrebuje ďalej obmieňať vozový park, a to nielen pri autobusoch a električkách. „Stojím si za svojim záväzkom, aby sme našli zdroje a mohli trolejbusy ako súčasť ekologickej dopravy do mesta vrátiť. Mojou víziou nie je ani tak rozprávať o klasických trolejbusoch, ale pustiť sa smerom k parciálnym trolejbusom, ktoré dokážu jazdiť aj mimo trolejového vedenia,“ dodal.

Nový manažment v súčasnosti získava informácie o stave financií v podniku, súčasťou krokov je aj personálny audit. „Začali sme finančnú analýzu, až po jej výsledkoch budeme vedieť presne, v akom stave sa dopravný podnik nachádza,“ povedal Padyšák. Za znak krízového stavu označil plnú zadlženosť. „Na úveroch je tu 21 miliónov eur, len za tento rok je predpokladaná strata tri milióny. V súčasnosti cash-flow je mínus 1,4 milióna eur,“ povedal. Po zistení presných informácií prijme vedenie riešenia, obmedzenia verejnej dopravy však Padyšák vylúčil.

Zdroj: TASR