Rôzne

Začína rekonštrukcia železničnej trate za 2,4 milióna eur: Po dokončení sa dosiahne rýchlosť 100 km za hodinu!

Už čoskoro začína rekonštrukcia železničnej trate v dĺžke 3,97 km, ktorá má odstrániť rýchlostné obmedzenia a dosiahnuť traťovú rýchlosť 100 km/h. Rekonštrukčné práce sú vyčíslené na viac, ako dva milióny eur. Kedy sa plánuje trať dokončiť? Čítajte viac!

Ilustračný obrázok k článku Začína rekonštrukcia železničnej trate za 2,4 milióna eur: Po dokončení sa dosiahne rýchlosť 100 km za hodinu!
Zdroj: Dnes24.sk

Na trati Trebišov – Michalovce sa začne s rekonštrukciou železničnej trate, ktorej súčasťou sú aj opravy železničných priecestí v km 21,194 a 21,722. Investorom projektu sú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Rekonštrukčné práce na danom úseku v hodnote približne 2,4 milióna eur zrealizuje spoločnosť Skanska. Ukončenie prác je plánované na koniec júna tohto roka.

Traťová rýchlosť 100 km/h

Podľa hovorkyne ŽSR Martiny Paulikovej predmetom rekonštrukcie je jednokoľajový elektrifikovaný traťový úsek Železničnej stanice Trebišov – Výhybňa Hrinište. Posledná rekonštrukcia trate sa vykonala v roku 1978. „Hoci bola koľaj pôvodne projektovaná na rýchlosť 100 km/h, v súčasnosti je hlavne v období vyšších zrážok podmáčaná, čo má za následok zhoršujúcu sa geometrickú polohu. V praxi to znamenalo deformáciu smerovej a výškovej polohy koľaje, ktorá následne viedla k prechodnému obmedzeniu traťovej rýchlosti na 80 km/h a 60 km/h v úseku 1,143 km,“ vysvetlila.

Pre zavedenie pôvodne projektovanej traťovej rýchlosti 100 km/h a následné zlepšenie priepustnosti daného úseku je potrebné vykonať komplexnú rekonštrukciu železničného zvršku a časti úseku železničného spodku. „Na celom úseku budeme rekonštruovať železničný zvršok, čo v praxi znamená výmenu koľajníc, koľajového lôžka a betónových podvalov. Rekonštrukciou v dĺžke 1,143 km prejde i železničný spodok. Zrealizuje sa celková sanácia podkladnej vrstvy, vrátane použitia výstužných geomreží a separačných geotextílií. Výsledkom bude úsek s novými koľajnicami a podvalmi v novom koľajovom lôžku," opísal stavbu Vladimír Kotrík, riaditeľ závodu železničné staviteľstvo spoločnosti Skanska.

Rekonštrukcia potrvá dva mesiace

Trať bude podľa neho upravená do normového stavu, upravia sa svahy, zriadia a vyčistia odvodňovacie priekopy. Zmenou prejde aj trakčné vedenie, ktoré bude počas rekonštrukcie vypnuté a po jej skončení vyregulované. Súčasťou stavebných prác je aj rekonštrukcia dvoch železničných priecestí, z ktorých jedno sa nachádza v intraviláne mesta Trebišov.

"Súčasnú asfaltovú priecestnú vozovku nahradí moderná celogumová konštrukcia. Po ukončení všetkých prác bude na zrekonštruovanom úseku traťová rýchlosť 100 km za hodinu, čo zefektívni celkovú prepravu a priepustnosť na danom úseku,“ doplnil Kotrík.

Rekonštrukčné práce budú trvať dva mesiace, počas ktorých dôjde k obmedzeniu vlakovej dopravy. Tá bude v úseku Trebišov – Bánovce nad Ondavou dočasne obmedzená a pre cestujúcich zabezpečia náhradnú autobusovú dopravu. „Práce sa budú realizovať v nepretržitých výlukách (úsek bude kompletne uzavretý na 24 hodín) počas 15 dní a v denných výlukách v čase od 8.00 do 16.00 hodiny v období osem dní. Rekonštruované priecestia budú počas stavebných prác dočasne uzatvorené a premávka bude zabezpečená obchádzkou,“ informovala hovorkyňa ŽSR.

Čítajte tiež:

Michalovčania zbystrite pozornosť: Chystá sa výluka na železničnej trati, ktorých vlakov sa to týka?

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM