V Dobšinej riešia problémy vo vzdelávaní: Úbytok žiakov, rekonštrukcie a nové priestory
Pokles nových žiakov, nezáujem o niektoré odbory, problémy s dochádzkou, či zlý technický stav budov. Toto je len niečo, s čím sa musia v Dobšinej popasovať.
Počas septembrového Mestského zastupiteľstva bola prezentovaná aj správa o pripravenosti škôl a školských zariadení v školskom roku 2016/2017 pôsobiacich na území mesta Dobšiná.
Správu predniesla Monika Dúdorová, vedúca Školského úradu, v ktorej uviedla, že školy a školské zariadenia v Dobšinej navštevuje spolu 1667 detí. Prevažná väčšina je z Dobšinej. Najväčší pokles žiakov je v Spojenej škole s organizačnými zložkami Gymnázium, a to o 21 žiakov a v Strednej odbornej škole až o 54 žiakov, kde výrazne poklesol záujem o učebné odbory maliar a strojný mechanik.
Podľa Dúdorovej o nový odbor elektromechanik nebol záujem. Prvú triedu osemročného gymnázia sa podarilo otvoriť s počtom 17 žiakov.
Školy majú problém
V školstve v Dobšinej pracuje 188 zamestnancov. Školy sa potýkajú aj s problémami. Súčasná kapacita materskej školy P. J. Šafárika nepostačuje na to, aby boli všetci žiaci zaškolení. Podľa kompetentných je potrebné riešiť situáciu s novou výstavbou budovy, alebo nájsť nové priestory pre chod materskej školy. Na toto konštatovanie zareagovalo Mestské zastupiteľstvo schválením podania žiadosti o nenávratný finančný príspevok. Kapacita škôlky by mala mať podľa informácií 80 žiakov v piatich triedach. Predpokladané náklady na výstavbu škôlky sú 520 000 eur s 5% účasťou Mesta Dobšiná.
Opravy aj pre umelcov
V ZUŠ je v najbližších rokoch nevyhnutná rekonštrukcia elektroinštalácie. Vonkajšia časť budovy vyžaduje opravy – opadané omietky, zahnívajúce dosky pod strechou, vlhnutie múrov. CVČ má požiadavku na mesto v školskom roku 2016/2017 ohľadom pomoci pri plánovaní a riešení rekonštrukcie budovy, a to elektrickú energiu, vodu a kúrenie. Azda najhoršie problémy má však Základná škola v Dobšinej. „Škola má problémy s dochádzkou žiakov na vyučovanie. Ich zapájanie do edukačného procesu je dosť problémové. I napriek príchodu na vyučovanie žiak príde bez pera, ceruzky, zošitov a čaká ako učiteľ zareaguje, čo urobí, je si vedomý toho, že jeho ďalší postih je nemožný,“ hovorí Monika Dúdorová.
Pracovníci školy by chceli požiadať o pomocnú ruku. „V školskom klube v ZŠ je potrebné zamestnať jednu vychovávateľku, aspoň na skrátený úväzok, pre klub nultého ročníka,“ uviedla Dúdorová.
Foto: ilustračné
Zdroj: mestodobsina.sk