Ilustračný obrázok k článku Ukrajina začne stavať diaľnicu na Slovensko. Kedy sa pridáme aj my?
Zdroj: TASR

Ukrajina začne stavať diaľnicu na Slovensko. Kedy sa pridáme aj my?

Dostavba úseku diaľnice D1 z Budimíra na hranicu s Ukrajinou je hudbou budúcnosti. Kraj chce výstavbu urýchliť.

Správy
Správy

Ukrajina začne stavať diaľnicu na Slovensko. Kedy sa pridáme aj my?

Dostavba úseku diaľnice D1 z Budimíra na hranicu s Ukrajinou je hudbou budúcnosti. Kraj chce výstavbu urýchliť.

Ilustračný obrázok k článku Ukrajina začne stavať diaľnicu na Slovensko. Kedy sa pridáme aj my?
Zdroj: TASR

Podporu urýchleniu výstavby diaľničného prepojenia diaľnice D1 a cestného ťahu Bidovce – Vyšné Nemecké až po hranicu s Ukrajinou deklarovalo aj Zastupiteľstvo Košického samosprávneho kraja (KSK). Kraj tak podporil iniciatívu Diaľnica na Zemplín.

Poslanci v tejto veci požiadali predsedu KSK Rastislava Trnku o aktívne rokovanie s kompetentnými štátnymi orgánmi, najmä ministerstvom dopravy a výstavby. Podľa uznesenia v prípade, ak ministerstvo nezabezpečí štúdiu realizovateľnosti prepojenia D1 a cestného ťahu po hranicu s Ukrajinou použiteľnú na výstavbu diaľnice, má tak urobiť predseda KSK.

Začať čo najskôr

„Keďže momentálne nie je žiadna platná štúdia uskutočniteľnosti pre tento úsek diaľnice na Zemplíne, urobíme všetko pre to, aby bola v čo najskoršom termíne a mohli sa následne vykupovať pozemky a začať stavať,“ uviedol Trnka. Diaľnica D1 v smere na východ sa v súčasnosti končí v Bidovciach pri Košiciach, chýbajúce úseky sú Bidovce – Dargov – Pozdišovce – Sobrance – štátna hranica s Ukrajinou.

Podľa Trnku nie je akceptovateľné, že začiatok výstavby posledného úseku diaľnice je naplánovaný na rok 2040. Dodal, že podľa informácie ukrajinskej strany východný sused začína tento rok s výstavbou diaľnice smerom z Kyjeva na hranicu so SR. „Bude vyzerať veľmi smiešne, keď Ukrajina bude mať túto diaľnicu a my nie. Jednoducho treba využiť túto hospodársku príležitosť, aby sme rozvinuli celý Zemplín a pozdvihli tie zaostávajúce okresy, čo sa týka HDP, a toto je jeden zo základných spôsobov, ako to dosiahnuť,“ povedal Trnka.

Príležitosť na rozvoj

Pripomenul ďalej, že KSK je na Slovensku kraj s najmenším počtom kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Všetka intenzita dopravy sa tak presúva na cesty prvej, druhej a tretej triedy, z čoho vznikajú aj zvýšené náklady na ich údržbu, hlavne na strane KSK. Poukázal tiež na to, že po výstavbe diaľnice D1 na severe Slovenska sa aj hospodársky dané regióny alebo subregióny rozvíjajú, čo je snahou dosiahnuť aj na východe Slovenska.

Foto: ilustračné

Prečítajte si tiež

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín