Lenka Fedorová Rôzne

Marcel (28) to spočiatku bral naľahko: Teraz vlastní jednu z najsilnejších košických komunít na facebooku!

Pred niekoľkými rokmi začal uvažovať nad tým, ako funguje Facebook. Dnes pomáha firmám s online marketingom. Prečítajte si rozhovor s Košičanom, ktorý má rád svoje mesto a jeho FB stránku poznajú tisíce.

Ilustračný obrázok k článku Marcel (28) to spočiatku bral naľahko: Teraz vlastní jednu z najsilnejších košických komunít na facebooku!
Zdroj: TASR

28-ročný Marcel Pajtáš sa rozhodol urobiť sociálny experiment na sociálnej sieti. Rýchlo pochopil jej fungovanie, a tak sa začal zaoberať online marketingom. Dnes radí mnohým firmám ako využiť online marketing pri svojom podnikaní. Ako to všetko začalo?

Ste zakladateľom skupiny Som z Košíc. Kedy a pri akej príležitosti sa zrodila myšlienka vytvoriť túto skupinu?

Facebook je relatívne mladá sociálna sieť. V čase keď som sa s ním začal oboznamovať vznikali stránky prakticky bez obsahu, ktoré vo svojom názve niesli nejaké motto, alebo slogan. Ľudia ich lajkovali, lebo sa im názov stránky zdal vtipný, alebo chceli vyjadriť súhlas s myšlienkou. Fungovalo to, ale iba chvíľku.

Zakrátko prišlo obdobie normalizácie a ľudia začali rozmýšľať nad tým, akú stránku si lajknú. Začali vyhľadávať stránky s obsahom na témy, ktoré sú im blízke. V tomto období som začal uvažovať nad tým, ako to celé funguje.

Mal som už nejaké skúsenosti a poznatky, ktoré som si chcel overiť v praxi. Nemal som ambíciu spravovať stránku o Košiciach. A tak som sa rozhodol spraviť taký malý sociálny experiment a založil som stránku s názvom Som Z KOSIC. Nastavil som „parametre“ , pozval som pár priateľov a do rána mala stránka vyše 2000 lajkov.

Všimli sme si, že za pomerne krátky čas si skupina získala veľa fanúšikov. Čomu za to vďačíte?

Vždy je to o obsahu a načasovaní. Téma, ktorá je dobrá na zvýšenie interakcie na stránke, nemusí byť zaujímavá pre nových potenciálnych používateľov. Dnes majú stránky pekne prepracovane štatistiky a dá sa z nich veľa vyčítať.

Vaša skupina funguje už 7. rok. Pozeráte sa na veci inak ako na začiatku?

Samozrejme, za tie roky sa toho veľa zmenilo. Voľakedy sa admini naháňali za čo najvyšším počtom lajkov, dnes na tom až tak nezáleží.

Za tie roky, sa z vašej skupiny vytvorila početná komunita. Očakávali ste na začiatku taký nárast?

Po prvej noci som vedel, že stránka má potenciál, ale nevedel som ešte čo s ňou. Bolo to v časoch, keď som ešte študoval na VŠ. Nemal som ambíciu sa venovať administrovaniu, a tak stránka ležala popolom.

Takýchto období bolo viacej a aj napriek všetkým snahám o jej odkúpenie som odolal.

Ako postupne čísla rástli, sa udržiavanie tejto stránky pre mňa stálo záväzkom voči jej fanúšikom. Podobných stránok na iné témy som mal a ešte stále mam viac. Aj keď Som Z KOSIC patrí k tým menším, je moja najobľúbenejšia a je to jediná stránka, ktorej sa venujem sám.

Stretli ste sa počas fungovania skupiny s problémami? Aký považujete za najväčší?

S problémami vyslovene nie. Ako administrátor sa snažím o čo najväčší dosah na užívateľov. Facebook, ako podnikateľský subjekt sa snaží maximalizovať svoj zisk. Preto zavádza algoritmy, ktoré nazývam „brzdy“. Ich úlohou je síce docieliť to, aby sa dostal k ľudom kvalitný obsah, na druhej strane to pre adminov znamená nižší dosah. Jedným z riešení je platenie si reklamy.

V praxi to znamená, že príspevok, ktorý nie je zaplatený, sa zobrazí tak 1 až 3 desatinám používateľov stránky. S príchodom prvých takýchto obmedzení som to považoval za problém.

Dnes už viem minimalizovať tieto straty rôznymi spôsobmi a opäť sa bežne teším dosahom okolo 60 000 ľudí týždenne.

Len pre zaujímavosť, minulý rok sme zdieľali článok, ktorý behom troch dní sám dosiahol dosah okolo 60 000 ľudí, a to prakticky bola informácia na jeden riadok.

Čo vás inšpiruje pri námetoch, ktorými prispievate do skupiny?

Snažím sa vyberať aktuálne témy. Také, ktoré sa dotýkajú Košičanov. Rád siaham po takom obsahu, ktorý vykresľuje Košice nielen v dobrom svetle, ale aj informujú o dôvodoch, prečo sa naše mesto oplatí navštíviť. Takéto informácie sú dôležité pre turistov, ktorí taktiež obľubujú stránku Som Z KOSIC, sem tam aj napíšu a požadujú ďalšie informácie alebo sa podelia o skúsenosti.

Čomu sa venujete vo voľnom čase?

Som tvorivý človek. Neznášam stereotyp. Vo voľnom čase rád fotím, rád skúšam nové veci, rád zakladám nové projekty a stránky. Touto vlastnosťou som sa stal známym medzi priateľmi a ich známymi. Momentálne sa venujem predovšetkým online marketingu, a tak sa stretávam s ľuďmi, ktorí potrebujú svoj biznis posunúť na ďalšiu úroveň.

Snažím sa im vysvetliť ako funguje internet, sociálne siete, čo je to reklama, čo od nej môžu čakať, respektíve, čo od reklamy čakať nemôžu. Mnohokrát sa to zvrtlo a od marketingu sme prešli až k redefinovaniu celkového imidžu spoločnosti, či redizajnu obchodných priestorov, stránok, zavádzaniu nových technológií a služieb zákazníkom.

Môže vás zaujímať:

V detstve Dávidovi (27) učaroval jeden moment: Teraz zbiera ceny a robí takéto parádne FOTO z Košíc!

Košický študent Timo (19) sa dostal k TOP svetovému gitaristovi: Keď uvidíte tie rýchle prsty, nepochopíte! VIDEO

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM