Rekonštrukcia električkových tratí v oneskorení? Poslanec Špak tvrdí, že primátor zavádza, magistrát má jasný odkaz!

Rozsiahla rekonštrukcia električkových tratí v najbližších dňoch zasiahne aj obratisko pri Amfiteáti. Podľa skupiny poslancov košického parlamentu, mesto termíny ukončenia nestihne, ostro kritizujú primátorora. Radnica kontruje.

Alexandra Kolínská
Ilustračný obrázok k článku Rekonštrukcia električkových tratí v oneskorení? Poslanec Špak tvrdí, že primátor zavádza, magistrát má jasný odkaz!
Zdroj: TASR

Na projekt Modernizácie električkových uzlov (MEU) v Košiciach, ktorý sa začne realizovať od nedele 26. apríla a skončiť sa má do 31. októbra, reagovali miestni predstavitelia strany Sieť. Tvrdia, že sa tak vlastne o tri mesiace predlžuje rekonštrukcia električkových tratí, ktorá sa začala projektom Stavby Integrovanej koľajovej dopravy (IKD) s termínom ukončenia 31. júla.

Špak hovorí o zavádzaní

Poslanec mestského zastupiteľstva Miroslav Špak obvinil primátora Richarda Rašiho (Smer-SD) zo zavádzania, keď hovoril o ukončení rekonštrukcie električkových tratí do konca júla. „Čo podľa pána primátora znamená ukončenie rekonštrukcie? Podľa zdravého sedliackeho rozumu to znamená, že mesto sa dostane opäť do normálneho režimu – bez dopravných obmedzení s normálnou premávkou električiek,“ uviedol Špak na dnešnej tlačovej konferencii.

Primátorovi adresoval otázky, či aj po 31. júni budú rozkopané ulice Košíc, či budú dopravné obmedzenia a či budú premávať električky v normálnom režime. Opätovne poukázal na nezverejnený aktualizovaný harmonogram prác v rámci projektu IKD.

Ďalšie obmedzenia Košičanov

Vicestarosta mestskej časti Košice – Staré Mesto Rastislav Trnka konštatoval, že oba projekty sú financované z eurofondov, musia byť ukončené do konca roka 2015 a realizujú sa na tej istej električkovej trati. Výsledkom sú podľa neho ďalšie dopravné obmedzenia a traumatizácia Košičanov.

„V praxi to znamená, že sa vlastne na rekonštrukcii električkových tratí pokračuje ďalej – len ju realizuje iná firma,“ dodal. Obaja členovia strany Sieť pritom nespochybňujú potrebu rekonštrukcie električkových tratí v meste.

Termíny závisia od zhotoviteľov

Podľa reakcie hovorkyne magistrátu Lindy Šnajdárovej „politickí kandidáti do Národnej rady za stranu Sieť znovu raz potvrdili, že zámerne pracujú s neúplnými informáciami, ktoré si prispôsobujú podľa svojej potreby, bez podrobnej znalosti problematiky a bez ohľadu na to, že tým zavádzajú“.

Zdôraznila, že Stavba IKD a MEU sú dve samostatné diela. „Primátor sa vyjadroval k termínu ukončenia IKD, ktorý je jasne stanovený v platnej zmluve so zhotoviteľom, a ten je 31. júla 2015. Splnenie termínov odovzdania oboch diel ale závisí od zhotoviteľov, nie od mesta Košice,“ konštatovala. Dodala, že o predĺženie termínu na dokončenie diela môže rezort dopravy ako riadiaci orgán požiadať na základe objektívnych skutočností výhradne zhotoviteľ stavby.

Podľa Rašiho to bolo nevyhnutné

Projekt IKD od Námestia Maratónu mieru po Staničné námestie realizuje v cene takmer 40 miliónov eur skupina zhotoviteľov DÚHA – ZUE (Dúha, a.s. Prešov, ZUE, a.s. Krakov, Poľsko). Zmluvu na modernizáciu električkových uzlov v cene 19,6 milióna eur bez DPH podpísalo mesto 15. apríla so spoločnosťou Eurovia-SK, a.s. Ide o časť zo zrušenej zákazky Modernizácie električkových tratí (MET) a týka sa rekonštrukcie križovatiek, obratísk a úsekov priamo nadväzujúcich na prebiehajúci projekt IKD.

Primátor Raši v minulosti pripustil, že situácia s rozkopanými ulicami a dopravnými obmedzeniami traumatizuje obyvateľov mesta, takýto postup bol však podľa neho nevyhnutný, ak sa mali pre zachovanie električkovej dopravy využiť voľné prostriedky z eurofondov z minulého programovacieho obdobia.

Čítajte tiež:

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR